• یکشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98091006306
  • منبع : نمایندگی سمنان

استان سمنان رنگ‌وبوی انتخاباتی گرفت

دعوت رئیس ستاد انتخابات سمنان از واجدین شرایط کاندیداتوری

دعوت رئیس ستاد انتخابات سمنان از واجدین شرایط کاندیداتوری

ایسنا/سمنان رئیس ستاد انتخابات استان سمنان از آغاز فرآیند ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان از امروز خبر داد.

حبیب‌الله خجسته‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به‌مدت یک‌هفته در این استان ادامه دارد.

وی از تعبیه مراکزی برای ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات مجلس در شهرستان‌های مراکز حوزه انتخابیه این استان خبر داد و افزود: آن دسته از افرادی که قصد کاندیداتوری در این دوره از انتخابات مجلس را دارند، می‌توانند با حضور در فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه در گرمسار، سمنان، دامغان و شاهرود و یا با حضور در وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات پیش رو نام‌نویسی کنند.
خجسته‌پور همچنین ادامه داد: آن دسته از داوطلبانی که در خارج از کشور نیز حضور دارند می‌توانند با مراجعه به یکی از نمایندگی های سیاسی جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف دنیا برای نامزدی در انتخابات اسفندماه ثبت‌نام کنند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه ثبت‌نام رسمی از نامزدها از کمتر از یک ساعت قبل و از ساعت هشت صبح در این چهار شهرستان آغاز شده ادامه داد: پس از پایان فرآیند ثبت‌نام از کاندیداها، بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای ثبت‌نام شده در هیات‌های اجرایی چهار حوزه اصلی این استان آغاز و نتایج آن در بازه زمانی قانونی برای رسیدگی‌های بعدی به هیات نظارت استان ارسال خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از همه آنها که توانمندی و شرایط قانونی برای کاندیداتوری در این انتخابات را دارند خواست با ثبت نام در انتخابات این دوره به برگزاری پرشور انتخابات اسفندماه کمک کنند.

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران ، ابراز وفا داری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه، دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه ،حداقل سن ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال  از جمله شرایط ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات است.

کاندیداها می‌توانند برای ثبت‌نام با ارائه اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه ، اصل و کپی کارت ملی، مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن، یک قطعه عکس ۴×۳ ،مدرک قابل قبول و مستند مبنی برارائه استعفا بر اساس قانون‌ در زمان مقرر، تکمیل فرم های اختصاصی، کارت پایان خدمت یا معافیت برای نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس ثبت نام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha