• چهارشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98092015082
  • خبرنگار : 50059

استاندار قزوین:

پایان‌نامه‌های دانشگاهی مسئله محور باشند

پایان‌نامه‌های دانشگاهی مسئله محور باشند

ایسنا/قزوین استاندار قزوین با تأکید بر اینکه باید پایان‌نامه‌های دانشگاهی مسئله محور باشند، گفت: حل تعدادی از مسائل صنعت در استان توسط دانشگاه موجب اشتیاق صنعت برای ارتباط با دانشگاه می‌شود ازاین‌رو برای رسیدن به توسعه باید احساس نیاز صنعت و دانشگاه به یکدیگر ایجاد شود.

هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین در اختتامیه هفته نکوداشت پژوهش و فناوری استان قزوین که با حضور مسئولان استان، اساتید و پژوهشگران و دانشجویان در سالن شهدای گمنام (مرکزی) دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، بابیان اینکه پژوهش موضوع بسیار مهمی در توسعه همه کشورهاست، اظهار کرد: جامعه‌ای که پژوهش محور نباشد نمی‌تواند به رفاه اجتماعی منتج شود ازاین‌رو پژوهش را می‌توان زیرساخت تمام عناصر حرکتی جامعه دانست.

وی افزود: بعد از جنگ تحمیلی نگاه ویژه‌ای به عرصه پژوهش ایجادشده که می‌توان نمونه‌ای از این توفیق را در میزان مقالات منتشرشده دانشمندان و اساتید ایران در مراکز معتبر علمی مشاهده کرد.

جمالی‌پور با اشاره به اینکه کارخانه ارج ایران زودتر از ال‌جی ساخته شد اما فاصله آن‌ها با هم در جهان بسیار زیاد است، گفت: در بررسی علل آن می‌توان به بی‌اعتمادی جامعه دانشگاهی و صنعت نسبت به هم و عدم نیاز آن‌ها به یکدیگر اشاره کرد که موجب شده این مجموعه‌ها نتوانند به یک تفاهم مشترک برسند.

وی ادامه داد: رویکردهای موجود در کشور پژوهش محور نیست و نمی‌تواند موجب توسعه پایدار کشور شود لذا نیاز به اصلاح نگرش در ساختار علمی و توسعه و پژوهشی کشور هستیم.

استاندار قزوین بابیان اینکه اشتیاق اساتید به فرصت مطالعاتی خارج از کشور بسیار بیشتر از داخل کشور است، عنوان کرد: باید اشتیاق لازم از سوی دانشگاه برای محققان و پژوهشگران ایجاد شود تا آن‌ها برای توسعه کشور و رفع نیاز صنایع اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در صورتی‌که این احساس نیاز اتفاق بیفتد و دانشگاه‌های استان با صنعت ارتباط برقرار کرده و اساتید را به سراغ صنعت بفرستند بی‌شک شاهد پیوند آن‌ها با هم خواهیم بود.

جمالی‌پور با تأکید بر اینکه باید پایان‌نامه‌های دانشگاهی مسئله محور باشند، گفت: حل تعدادی از مسائل صنعت در استان توسط دانشگاه موجب اشتیاق صنعت برای ارتباط با دانشگاه می‌شود ازاین‌رو برای رسیدن به توسعه باید احساس نیاز صنعت و دانشگاه به یکدیگر ایجاد شود.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان قزوین ادامه داد: هفته پژوهش می‌تواند مقدمه‌ای برای ارزیابی و بازتعریف شاخصه‌های منتج به توسعه کشور باشد.

استاندار قزوین در پایان با تأکید بر اینکه باید همه ما در این مسیر هم‌صدا شویم، خاطرنشان کرد: متأسفانه باوجود مشکلات اقتصادی موجود، کشور ما پرهزینه اداره می‌شود و نگاه بهره‌ورانه به منابع مالی نداریم لذا نیاز است جامعه دانشگاهی و پژوهشگران برای توازن در این عرصه وارد میدان شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha