• شنبه / ۷ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98100704923

استاندار فارس:

فرمانداران فارس اخذ زکات را در دستور کار قرار دهند

فرمانداران فارس اخذ زکات را در دستور کار قرار دهند

ایسنا/فارس استاندار فارس تاکید کرد: فرمانداران سراسر استان موضوع جلسات شورای زکات و اخذ این وجوه و تسهیل در گرفتن آن را در دستور کار قرار دهند و از اینکه اعتباری به اعتبارات موجود آنها برای پروژه‌های محرومیت زدایی و فقرزدایی اضافه شود، استقبال کنند.

عنایت‌الله رحیمی شنبه ۷ دی در جلسه شورای زکات فارس خاطرنشان کرد: اخذ زکات و پرداخت آن، عملی عبادی محسوب می‌شود که آثار مختلفی در ابعاد فرهنگی و اجتماعی به دنبال دارد، اما فهماندن و انتقال آثار اهمیت بالاتری برخوردار است.

او با بیان اینکه اگر افراد بدانند با پرداخت زکات دستور خداوند را اجرا می‌کنند و هر جا که زکات مطرح شده، موضوع نماز نیز مطرح است، افزود: شاید امروز به به علت گرفتاری‌ها استنباط این باشد که وقتی مالیات داده می‌شود، نیازی به پرداخت خمس و زکات نیست اما پایه ‌های حکومت اسلامی در عرصه اقتصادی بر پایه خمس، زکات، انفال و امثالهم پایه گذاری شده است.

استاندار فارس همچنین با بیان اینکه زکات نیاز واقعی امروز جامعه است و موجب کاهش شکاف بین فقیر و غنی می‌شود، عنوان کرد: در جاهایی که اعتبارات کافی و پاسخگو نباشد با زکات این شکاف پر می‌شود و می‌توان به محرومان جامعه خدمات رسانی کرد.

رحیمی با تاکید بر اینکه پرداخت زکات باعث مودت و دوستی بین اغنیاء و فقرا خواهد شد، اظهار کرد: هیچ ثروتمندی روی خوشبختی و آرامش را نخواهد دید اگر کنار دست خود فقیر داشته باشد.

او تاکید کرد: ادای این تکلیف الهی اثرگذار و موجب تلطیف، هماهنگی و همدلی بیشتری بین فعالین اقتصادی در جامعه خواهد شد.

استاندار فارس همچنین از دستگاه‌های خدمات رسان خواست در زمینه اخذ زکات تلاش خود را مضاعف کنند و ابتدا به کسانی که مشمول پرداخت زکات می‌شوند، بفهمانند که این امر موجب نقصان مال و دارایی آنها نمی‌شود که افزایش رزق و روزی، بیمه کردن اموال را در مقابل حوادث و شکر نعمت خداوند را به دنبال دارد.

رحیمی اضافه کرد: در موارد زیادی با استناد به ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم، از زکات برای کمک به امور خدماتی و محورمیت زدایی استان برای امور عامل‌المنفعه مانند خانه عالم، امور ورزشی، خانه بهداشت و ... استفاده شده است.

او با تاکید بر اینکه باید بین زکات و مالیات تفکیک قائل شد، گفت: مالیات یک چارچوب قانونی مشخصی دارد و زکات حکم الهی است که باید به آن پرداخته شود.

استاندار فارس با ابراز خرسندی از روند افزایشی پرداخت زکات، این مهم را نشان دهنده اعتقاد قلبی مردم به شعائر اسلامی و احکام دینی دانست و گفت: شیراز، مرودشت و کازرون به ترتیب بیش از سایر شهرستان‌های فارس زکات پرداخت کرده‌اند.

انتهایی پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha