• پنجشنبه / ۱۲ دی ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98101209067
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:

با مرمت چند خانه تاریخی توسعه ایجاد نمی شود

با مرمت چند خانه تاریخی توسعه ایجاد نمی شود

ایسنا/اصفهان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: زمانی که یکی از کاشی های میدان امام اصفهان به عنوان یک اثر جهانی می افتد برای میراث فرهنگی اولویت اول را دارد، پس منابعی که تزریق می شود اول باید در این محل هزینه شود.

فریدون الهیاری امروز(پنجشنبه-۱۲ دی) در جلسه مشترک شورای شهرستان های گلپایگان، خوانسار و بویین میاندشت، اظهار کرد: گردشگری موضوع مهمی در کشور و اهمیت آن در اقتصاد جهان زیاد است. غرب استان از ظرفیت گردشگری برخوردار است البته خیلی به آن توجهی نشده است، اما اکنون توسعه در این مناطق مبتنی بر حوزه گردشگری است.

وی افزود: پپیشرفت برنامه ها به چند عامل از جمله منابع و اعتبارات بستگی دارد، اما اکنون در خشکسالی بودجه ای مطلق دولت هستیم.

الهیاری ادامه داد: در سال های ۹۳ و ۹۴ با وجود اینکه وضعیت بودجه ای خوب نبود، اما در هر شهرستانی یک پروژه را کلنگ زنی کردیم، اما اکنون بودجه های دولتی قابل طرح نیست.

به گزارش ایسنا؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: زمانی که یکی از کاشی های میدان امام اصفهان به عنوان یک اثر جهانی می افتد و در رسانه های جهان خبر آن منتشر می شود برای میراث فرهنگی اولویت اول را دارد و منابعی که تزریق می شود اول باید در آنجا هزینه شود و سپس به سایر مناطق رسیدگی کنیم.

الهیاری با بیان اینکه  زمانی که منابعمان محدود می شود قدرت مانورمان به حد صفر می رسد، افزود: به مناطق غرب استان مقداری بی مهری شده و باید جبران شود، بنابراین اگر گشایشی ایجاد شود اقدامی انجام می دهیم، اما نهایتا با مرمت چند خانه تاریخی هم توسعه ایجاد نمی شود بلکه مبنای توسعه گردشگری وابسته به مشارکت مردم و تغییر تفکر و اندیشه است.

همچنین رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: در زمینه گردشگری نمی توانیم تنها میراث را متولی بدانیم چرا که شهرداری ها و شوراهای شهر هم می توانند در این راستا کمک کنند.

برای سرمایه گذاران مشکل ایجاد نکنیم

عبدالله کیانی صنعت گردشگری در غرب استان را پویا دانست و خاطرنشان کرد: نباید برای فردی که برای سرمایه گذاری وارد این منطقه می شود مشکل ایجاد کنیم. هزینه کردن در زمینه گردشگری، سرمایه گذاری است چرا که سبب اشتغالزایی و رونق درآمد می شود.

رییس شورای اسلامی شهرستان گلپایگان نیز در این جلسه، گفت: در شهرستان گلپایگان دو سد بزرگ قرار دارد علاوه بر این در منطقه غرب استان شاهد چهار فصل هستیم که این خود می تواند در جذب گردشگر موثر باشد، اما متاسفانه اقدامی را که مردم انتظار دارند نتوانستیم در این خصوص انجام دهیم.

مسعود اسکندری اضافه کرد: باید مشخص شود در زمینه گردشگری در چه نقطه ای قرار داریم و برنامه ما برای آینده چیست. انتخاب یک نام گردشگری مناسب برای سه شهر گلپایگان، خوانسار و بویین میاندشت، برگزاری جشنوراه های گردشگری، صدور مجوز برای خانه های گردشگری و...برخی از نمونه کارهایی است که باید برای این منطقه انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha