• جمعه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98111107183
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رقابت ۱۸۳ نفر در آزمون قرآن و عترت اردستان

رقابت ۱۸۳ نفر در آزمون قرآن و عترت اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان گفت: در شهرستان اردستان ۱۸۳ نفر در هجدهمین آزمون قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور شرکت کردند.

فضل الله بصیرت امروز (جمعه- ۱۱ بهمن) در حاشیه مراسم آزمون های قرآنی، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور ۱۸۳ نفر در هجدهمین آزمون قرآن و عترت در شهرهای اردستان و زواره شرکت کردند.

وی با بیان اینکه ۱۰۳ نفر از شرکت کنندگان در رشته حفظ قرآن آزمون می دهند، افزود: ۵۱ نفر  شرکت کنندگان در رشته مفاهیم و ۲۹ نفر دیگر در سایر رشته های قرآنی به صورت الکترونیکی شرکت کردند.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان تاکید کرد: هدف از برگزاری اینگونه آزمون ها ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و همچنین سمت و سو پیدا کردن خانواده ها به قرآن، دستورات قرآنی و آموزه های اهلبیت است.

بصیرت با بیان اینکه شرکت کنندگان در آزمون های قرآنی ۱۰ درصد افزایش داشته است، گفت: شرکت کنندگان آزمون های قرآنی زیر نظر چهار موسسه قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دارالقرآن کریم اردستان و زواره فعالیت دارند.

بضاعت دولت در شرایط کنونی همین قدر است 

در ادامه حجت الاسلام دهشیری – امام جمعه اردستان با بیان اینکه قرآن آموزی چند مرحله دارد که مهمترین آن عمل کردن و تبلیغ قرآن است، گفت: برگزاری این جلسات و آزمون های قرآنی می تواند تاثیر مثبتی در جهت رشد جامعه داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم جوانانی در مسیر انقلاب داشته باشیم، باید با قرآن همراه باشند، اظهار کرد: جامعه باید به سمتی حرکت کند که قرآن در آن نهادینه شود و بتوانیم در خدمت قرآن باشیم.

دهشیری با تاکید بر اینکه باید در جامعه نقد منصفانه داشته باشیم، گفت: نقد منصفانه جدای از تخریب و سیاه نمایی است. کسانی که قصد دارند نقد کنند باید توجه داشته باشند که در کنار آن نقاط قوت را بیان کنند و به گونه ای نقد نکنند که مردم در جامعه ناامید شوند. نقد منصفانه وظیفه دینی و شهروندی ما است.

امام جمعه اردستان با بیان اینکه در حال حاضر دولت، دولت جمهوری اسلامی است و نباید جوری سخن بگوییم که ناامیدی در جامعه ایجاد شود، گفت: خطاها و مشکلات بسیاری در جامعه وجود دارد و همه مردم به آن آگاه هستند که کدام قشر باید پاسخگو باشند، اما در شرایط تحریمی امروز و فشارهای دشمنان، شاید بضاعت دولت همین قدر است و همه باید کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha