• دوشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98111410004

نمایش آثار هنری کودکان مناطق کم‌برخوردار در شیراز

نمایش آثار هنری کودکان مناطق کم‌برخوردار در شیراز

ایسنا/فارس معاو اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز اعلام کرد که نمایشگاهی از آثار هنری کودکان مناطق کم برخوردار با موضوع صلح در حوزه هنرهای تجسمی، از سه شنبه ۱۵ بهمن در شیراز برپا خواهد شد.

سارا همت دوشنبه ۱۴ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: کودکانی که آثارشان در این نمایشگاه عرضه می‌شود، در گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال قرار دارند و همگی ساکن محله‌های کم برخوردار شهر شیراز هستند.

او با یادآوری اینکه این کودکان از شاگردان کلاس‌های هنرهای تجسمی هستند، گفت: این نمایشگاه حاوی آثاری از خلاقیت این کودکان در زمینه «صلح» به صورت پاپیه ماشه است.

همت با اشاره به اینکه کارگاه‌های آموزش هنرهای تجسمی شهرداری شیراز در قالب جلسات سه ساعته و با حضور گروه‌های مختلف برگزار شده است.

او با اشاره به فعالیت ۹ سازمان مردم نهاد در این طرح، اضافه کرد: جمعیت امام علی (ع)، بنیاد صلح پارس، سمن فصل سبز زندگی، ترنم زیبای محبت، شکرانه مهر نیکان، آفرینش لبخند، خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل العباس (ع)، پایگاه خدمات اجتماعی سهل آباد و پایگاه خدمات اجتماعی سعدی در این پروژه شرکت کردند.

سرپرست اداره مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز درباره این طرح گفت: دختران و پسران تحت پوشش خیریه ها و سمن‌ها در مجموعه هنری و گالری سروناز شیراز آموزش دیده‌اند.

موژان انصاری گفت: طی تعامل با این مجموعه هنری و فرهنگی شهرداری مقرر شد مواد اولیه را در اختیار این مجموعه قرار دهد و موضوع آموزش نیز بر عهده مربیان گالری سروناز هستی خالدی و حسن چگینی بوده است.

او اضافه کرد: استعدادیابی کودکان مناطق کم برخوردار و تغییر روحیه آنان، ایجاد هماهنگی بین سازمانهای مردم نهاد، و همکاری مثبت بین افراد مشارکت‌کننده در این طرح از اهداف اجرای این پروژه بوده است و شروع خوبی برای همکاری‌های بیشتر است.

سرپرست اداره مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز خروجی این نمایشگاه را فروش آثار هنری کودکان به نفع  آنان اعلام کرد.

انصاری با بیان اینکه کودکان در کلاس‌های حجم و مجسمه سازی آموزش دیده‌اند، اضافه کرد: این کودکان به دلیل شرایط خاص اجتماعی و خانوادگی دچار خشم هستند و مهمترین اقدام برای تغییر این روحیه آنان آشنایی آنها با مفهوم  صلح است.

به گزارش ایسنا، این نمایشگاه از ۱۵ تا ۲۲ بهمن‌ماه در گالری سروناز برپا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha