• پنجشنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98111712392
  • خبرنگار : 50212

یک استاد حوزه و دانشگاه:

امامزادگان از مولفه‌های تاثیرگذار گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) هستند

امامزادگان از مولفه‌های تاثیرگذار گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) هستند

ایسنا/مرکزی یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: امامزادگان از مولفه‌های تاثیرگذار گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه هستند.

حجت الاسلام احمد عابدی شامگاه چهارشنبه 16 بهمن، در همایش استانی وقف و بقاع متبرکه با محوریت حضرت اسحاق ابن موسی‌الکاظم علیه‌السلام شهرستان ساوه بیان کرد: هر کدام از امامزادگان یک امت هستند و نفس حضور آنان در معنویت گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) تاثیر دارد.

وی با تاکید بر اینکه امامزادگان الگو و چراغ هدایت معنوی انسان هستند، اظهار کرد: فرزندان ائمه اطهار(ع) فرهنگ اهل بیت را از مکه، مدینه و کوفه به تمام نقاط منتشر کردند و نقش بسزایی در ترویج فرهنگ اسلام داشتند.

وی افزود: شیعه بودن ملت ایران مرهون حضور امامزادگان در این سرزمین است و ترویج مذهب تشیع در جای جای این کره خاکی بواسطه حضور فرزندان اهل بیت(ع) و نقش آنان در تبلیغ و ترویج است.

این محقق برجسته کشور در ادامه با تاکید بر اینکه زیارت امامزادگان غنیمت است، تصریح کرد: خیر دنیا و آخرت در خدمت به بقاع متبرکه و امامزادگان است. امامزادگان برای ترویج دین مبین اسلام مجاهدت کردند و در این راه نیز به شهادت رسیدند و به همین دلیل شایسته تکریم و تجلیل هستند.

وی در ادامه با تجلیل از امامزاده سید اسحاق بن موسی الکاظم علیه السلام گفت: فرزندان موسی بن جعفر از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و کشور ما مزین به حضور فرزندان این امام همام است.

حجت الاسلام عابدی در ادامه با تاکید بر ترویج سنت حسنه وقف در جامعه و لزوم اجرای وقف متناسب با نیازهای جامعه اظهار کرد: وقف در حوزه فرهنگی و تلاش برای اینکه مردم کمتر گناه کنند یک کار عاقلانه و نیاز امروز است.

وی بیان کرد: وقف در حوزه کتابخوانی، توزیع کتاب، قرآن، مدرسه، بیمارستان، تامین زیرساخت‌های مورد نیاز مردم، بهداشت و درمان و علم و فناوری از دیگر نیازهای جامعه است.

شعرخوانی مجید تال از شعرای مطرح کشور، اجرای سرود دسته جمعی و پخش کلیپ معرفی امامزاده اسحاق (ع) از دیگر برنامه‌های این همایش بود که با حضور مسئولان و علاقمندان آستان مقدس اهل بیت علیه السلام برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha