• شنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۲۱:۲۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98111914125
  • خبرنگار : 50040

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران گیلان:

تقوا تنها راه نجات زن و مرد است/ فمینیسم؛ رویارویی زن با خانواده

تقوا تنها راه نجات زن و مرد است/ فمینیسم؛ رویارویی زن با خانواده

ایسنا/گیلان معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران گیلان تقوا را تنها راه نجات زن و مرد دانست و گفت: اسلام مدیریت و کنترل مسائل خانواده را به دست زن سپرده است و زن هم باید خودش و هم خانواده‌اش را بسازد.

مینا مهدوی امروز(نوزدهم بهمن‌ماه) در همایش «ماندگاران صبور» که با محوریت تجلیل از مادران و همسران شهدای گیلانی دفاع مقدس و مدافع حرم در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر استان گیلان برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای انسان در عالم خلقت، اظهار کرد: تمام رفتارهای ما نشات گرفته از بینش ماست و اگر بینش درستی نسبت به خود و جایگاه خود در عالم داشته باشیم، هدف خلقت را درک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مردسالاری و فمینیسم انسانیت را فراموش کرده است، افزود: زن بودن و مرد بودن ظرف وجودی است و انسان باید براساس ظرف وجودی خود عمل کند.

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران گیلان «إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّهِ أَتقاکُم...» را تجلی انسانیت فارغ از زن و مرد دانست و تصریح کرد:‌ خداوند انسانین انسان را براساس تقوا می‌سنجد و به زن بودن و مردم بودن و زشت بودن و زیبا بودن توجه ندارد.

مهدوی حج را یکی از بزرگترین مناسک جهان دانست و عنوان کرد: یکی از دستاوردهای حج و محرم شدن ایجاد الفت و مودت بین قلوب به ویژه زن و شوهر است.

وی با بیان اینکه خداوند همه علوم را در عالم قرار داده است، خاطرنشان کرد: عالم بر مبنای علم بنا شده و قرآن محور علمی دارد، اما غرب چنان دین و علم را از هم جدا کرده که مردم این جدایی را باور کرده‌اند.

مدرس حوزه علمیه خانواده را بهترین حالت روحی و روانی برای یک زن دانست و ادامه داد: فمینیسم رویارویی زن با خانواده است.

مهدوی عالم ذر و عالم جنینی را عوالم پنهان و دنیا را عالم آشکار دانست و گفت: انسان در عوامل پنهان ساخته و برای عالم آشکار آماده می‌شود لذا شیطنت شیطان اگر نباشد انسان در نظام تعالی خداوند مراتب پیدا نمی‌کند.

وی آفرینش آسمان و زمین و دحوالارض را از جمله اشارات علمی قرآن دانست و یادآور شد: خداوند علوم را در عالم قرار داده تا انسان این علوم را کشف کند. خلقت انسان از زن و مرد یکی از ویژگی های عالم ماست و خانواده نقش مهمی در تعالی انسان دارد.

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران گیلان با بیان اینکه انسان در قالب خانواده به سعادت و خوشبختی می‌رسد، اضافه کرد: سلامت جسمی و روحی انسان در خانواده رقم می‌خورد و لذا زن و شوهر باید قبل از هم‌سن بودن و هم‌قد بودن و هم‌سلیقه بودن و هم‌جیب بودن و هم‌طبقه بودن، هم‌فکر و هم‌سر باشند.

وی همسریت را نتیجه یکی شدن ظرف علمی زن و مرد دانست و عنوان کرد: فقه، حقوق و اخلاق سه ضلع مثلث خانواده است.

مهدوی تقوا را تنها راه نجات زن و مرد دانست و گفت: اسلام مدیریت و کنترل مسائل خانواده را به دست زن سپرده است و زن هم باید خودش و هم خانواده‌اش را بسازد.

وی با بیان اینکه مادران و همسران شهدا فرزندان و و همسران جاودانه پرورش دادند، اظهار کرد: شهدا شفاعت خانواده‌های خود را در روز قیامت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، در پایان این همایش از همسر شهید حامد کوچک‌زاده، مادر شهید سجاد طاهرنیا، همسر شهید محمد همرنگ‌نژاد، مادر شهیدان محمدابراهیم، بیت‌الله و هیبت‌الله امام‌پناهی، مادر شهید هوشدار محجوب، مادر شهید هادی و حمید نعمتی و همسر شهید احمد یوسفیان تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha