• شنبه / ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99011607764
  • منبع : نمایندگی زنجان

در روز ۱۵ فروردین ثبت شد؛

پلاک تهران، بیشترین ترددکنندگان در آزادراه‌های استان زنجان

پلاک تهران، بیشترین ترددکنندگان در آزادراه‌های استان زنجان

ایسنا/زنجان مسئول مرکز مدیریت راه‌های استان زنجان گفت: نیمی از ترددهای روز ۱۵ فروردین با ۲۲ هزار و ۲۸۹ مورد مربوط به خودروهای پلاک تهران بوده است.

محمد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۵ فروردین امسال تردد یک میلیون و ۱۹۷ هزار و ۴۹ خودرو از ورودی محورهای مواصلاتی استان زنجان ثبت شده که دستگاه‌های ترددشمار در بازه زمانی مشابه حال حاضر با کاهش ۶۷.۳ درصدی عبور و مرور ۳۹۰ هزار و ۸۷۶ خودرو را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی تردد در خروجی‌های استان نیز کاهش ۶۷.۷ درصدی داشته است، عنوان کرد: امسال ۳۸۵ هزار و ۷۲۷ خودرو از خروجی‌های استان گذر کردند، در حالی‌ که مدت مشابه سال گذشته این آمار یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۸۴ ثبت شده است.

مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان یادآور شد: بیشترین حجم ترافیک مربوط به آزاد راه زنجان – قزوین (باند شمالی) بوده که نسبت به سال گذشته ۷۵.۸ درصد کاهش دارد و کمترین حجم ترافیک مربوط به محور تکاب – دندی با که با ۲۰ درصد کاهش مواجه شده است.

این مسئول ادامه داد: در ۱۵ فروردین‌ماه در محورهای دارای دوربین پلاک‌خوان (آزادراه و ترانزیت زنجان - قزوین، آزادراه زنجان - تبریز، ترانزیت زنجان - میانه و جاده سرچم - اردبیل) تعداد ۲۲ هزار و ۲۸۹ پلاک خودرو ثبت شده که بیشترین تردد مربوط به استان تهران با ۱۱ هزار و ۱۲۸ مورد معادل ۵۰.۶ درصد و کمترین تردد مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۴ مورد و استان زنجان با ۱۶۴۴ مورد ۷.۳ درصد و بقیه پلاک‌ها متعلق به سایر استان‌ها با ۹۳۶۳  مورد معادل ۴۲ درصد است.

محمدی با اشاره به اینکه در ۲۰ روز گذشته ۸۸۶۲ مسافر درون استانی جابه‌جا شدند، بیان کرد: در این مدت ۸۵۶۷ مسافر نیرز برون استانی سفر کردند که نسبت به سال گذشته ۸۱ درصد کاش یافته است.

وی به وضعیت جوی در جاده‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: دوربین‌های نظارت تصویری حاکی از بارش پراکنده برف در محورهای زنجان - بیجار، زنجان - دندی، زنجان - طارم، زنجان - تهم - چورزق و سلطانیه – خدابنده – همدان دارد.

محمدی افزود: محورهای آزادراه و ترانزیت زنجان - قزوین، آزادراه زنجان - تبریز، ترانزیت زنجان - میانه، ابهر - خدابنده، نیک‌پی – ماه‌نشان نیز بارانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha