• شنبه / ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99011607965
  • منبع : نمایندگی قزوین

پیش‌بینی تولید ۹۰ هزار تُن گوشت در قزوین

پیش‌بینی تولید ۹۰ هزار تُن گوشت در قزوین

ایسنا/قزوین معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری ۹۰ هزار تُن گوشت قرمز و سفید در استان قزوین تولید شود، گفت: واحدهای تولیدکننده محصولات دامی از جمله گوشت در استان قزوین آمادگی لازم را دارند تا در صورت افزایش میزان تقاضا در بازار، ظرفیت تولید خود را افزایش دهند.

علی شاپورزاده، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری ۹۰ هزار تُن گوشت قرمز و سفید در استان قزوین تولید شود، اظهار کرد: از این  میزان گوشت تولیدی  ۶۰ تا ۶۵ هزار تُن سهم گوشت سفید یا مرغ و بقیه به  گوشت قرمز اختصاص دارد.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدکننده محصولات دامی از جمله گوشت در استان قزوین آمادگی لازم را دارند تا در صورت افزایش میزان تقاضا در بازار، ظرفیت تولید خود را افزایش دهند.

بنابراعلام روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین، شاپورزاده با اعلام اینکه سالانه ۴۰۰ هزار تُن انواع محصولات دامی در استان قزوین تولید می‌شود، یادآور شد: با توجه به ظرفیت مناسب واحدهای دامی در استان و کشور و ذخیره‌سازی مقادیر قابل توجهی از گوشت سفید و قرمز، هیچ‌گونه کمبودی در خصوص این محصول طی ماه جاری و ماه‌های آتی متصور نیست.

۳۰۰۰ هکتار از اراضی قزوین زیر کشت چغندرقند رفت

تورج بنیادی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده این سازمان و براساس برنامه ابلاغی توسعه کشت و تولید چغندرقند از سوی مجری طرح چغندرقند کشور، برنامه ریزی برای کاشت، داشت و برداشت ۳۰۰۰ هکتار چغندرقند در استان قزوین آغاز شده است.

وی با اعلام اینکه در صورت تحقق برنامه کشت حدود ۱۲۰ هزار تُن چغندرقند از مزارع استان برداشت خواهد شد، افزود: برنامه ابلاغی کشت چغندرقند در سال جاری در شهرستان‌های البرز ۹۰۰ هکتار، بوئین‌زهرا ۹۰۰ هکتار، آبیک ۴۵۰ هکتار، قزوین ۴۵۰ هکتار، تاکستان ۱۵۰ و آوج ۱۵۰ هکتار است .

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام اینکه قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم چغندرقند بهاره با عیار ۱۶ درصد در سال‌جاری  ۶۰۲۴ ریال است، عنوان کرد: به ازای هر تُن چغندر قند ۲ کیلو قند یا شکر به نرخ ۷۵۰۰ ریال و ۲۰ کیلوگرم تفاله خشک به نرخ ۱۲۰۰ ریال به عنوان جایزه تحویل کشاورزان خواهد شد، همچنین به ازای هر کیلوگرم چغندرقند ۵۰۰ ریال هزینه حمل و کرایه به قیمت تضمینی اضافه می‌شود.

بنیادی تصریح کرد: در حال حاضر در سطح ۹۲۰ هکتار با ۱۸۷ نفر قرارداد کشت از سوی کارخانه قند قزوین با کشاورزان منعقد شده و ۱۵۰ هکتار هم به زیر کشت رفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha