• سه‌شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۱:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99021611115
  • خبرنگار : 50088

مدیر آموزش و پرورش تایباد:

کرونا آموزش و تدریس را در مناطق محروم سخت‌تر کرده است

کرونا آموزش و تدریس را در مناطق محروم سخت‌تر کرده است
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر آموزش و پرورش تایباد گفت: شیوع ویروس کرونا سبب تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی شد و در شرایط بحران چاره‌ای جز برگزاری کلاس‌های درس در فضای مجازی نبود، این مهم تدریس در مناطق محروم را سخت‌تر کرده است.

محمود آریامنش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اکنون 100 درصد مدیران مدارس و 70 درصد دانش‌آموزان در سامانه شاد مشارکت دارند و 30 درصد باقیمانده در مناطقی ساکن هستند که دسترسی به اینترنت ندارند و یا تهیه تلفن همراه هوشمند برایشان مشکل است.

وی ادامه داد: برای این دسته از دانش‌آموزان، گروه‌های آموزشی تمهیداتی مانند تهیه و توزیع بسته‌های آموزشی داشته‌اند تا هیچ دانش‌آموزی از فرا گرفتن علم و دانش عقب نماند اما این موارد به طور کامل موفق نبوده است.

آریامنش در ادامه بیان کرد: با پیگیری‌های این مدیریت اولین مدرسه مجازی در این شهرستان هم‌زمان با گرامیداشت هفته معلم فعالیت خود را آغاز کرد. این مدرسه به صورت مستقل زیر نظر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان با قابلیت برگزاری کلاس‌های آنلاین و استفاده هم‌زمان 250 دانش‌آموز و بهره‌گیری از ظرفیت اساتید توانمند داخلی فعالیت خود را در حوزه آموزش آغاز نمود.

در ادامه این گفت‌وگو مصطفی فدایی، معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش تایباد گفت: کرونا یک مهمان غیر منتظره بود و هیچ تمهیدی برای استقبال از این مهمان پیش‌بینی نشده بود، از این رو برای اینکه آموزش یکباره با تعطیلی مطلق روبه‌رو نشود، فعالیت در فضای مجازی بهترین راهکار به نظر می‌رسید.

وی در خصوص مشکلات این نوع آموزش بیان کرد: با توجه به اینکه برخی از دانش‌آموزان به اینترنت و تلفن همراه مناسب دسترسی ندارند این نوع آموزش مشکلاتی را در بر دارد اما در وضعیت کنونی چاره‌ای جز برگزاری کلاس‌های غیرحضوری نیست هر چند برخی همکاران در نقاط دور افتاده و محروم از فضای بیرونی منزل شخصی خود استفاده کردند و با رعایت نکات بهداشتی دانش‌آموزان خود را آموزش می‌دهند.

فدایی افزود: از جمله اقداماتی که این مدیریت برای جبران خسارت آموزشی در مناطق دور دست و محروم و نیز خانواده‌های نیازمند انجام داده تهیه و توزیع جزوات آموزشی و استفاده از ظرفیت اساتید مجرب بومی است.

وی عنوان کرد: در میان پایه‌های آموزشی پایه دوازدهم به دلیل حساسیت بالایی که دارد برای خانواده‌ها دغدغه ایجاد کرده اما برای کاهش آسیب‌های آموزشی تمهیداتی همچون همایش‌های مجازی، برنامه‌ریزی‌های کنکور به صورت غیر حضوری، برگزاری کارگاه‌های توجیهی برای دبیران و... اندیشیده شده است.

معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش تایباد با اشاره به فعالیت دانش‌آموزان در شبکه اجتماعی شاد مطرح کرد: این پیام‌رسان شاید مشکلاتی داشته باشد اما ترویجی برای فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی است، همچنین یک شبکه مستقل آموزشی است که به این وسیله اطلاعات شخصی خانواده‌ها در معرض خطر نخواهد بود.

وی ادامه داد: تا کنون 100 درصد مدیران و 80 درصد گروه‌های درسی دوره متوسطه در این شبکه فعال هستند؛ هر چند هنوز موانع زیادی بر سر راه عضویت حداکثری دانش‌آموزان در این سامانه وجود دارد.

در ادامه زکریا طغانی، معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان تایباد در خصوص محرومیت دانش‌آموزانی که در این شبکه فعال نیستند، گفت: هیچ دانش‌آموزی به دلیل شرکت نکردن در سامانه شاد از تحصیل محروم نخواهد شد و خانواده‌ها نگران این موضوع نباشند، برای پایه‌های آموزشی اول تا یازدهم به مدیران مدارس اختیار داده شده تا با شرایط موجود، از محتوای تدریس شده امتحان بگیرند.

وی اظهار کرد: امتحانات پایه دوازدهم به صورت حضوری با رعایت کامل موارد بهداشتی از 80 درصد محتوای دروس انجام خواهد شد و برنامه ارزیابی آموزشی به مدارس داده شده تا کتب طبق برنامه آموزشی تمام شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha