• یکشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99022114926
  • منبع : دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی

11 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی به لباس روحانیت ملبس شدند

11 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی به لباس روحانیت ملبس شدند

ایسنا/آذربایجان شرقی به مناسبت میلاد کریم اهل بیت "حضرت امام حسن (ع)" 11 نفر از طلاب مدارس دینی حضرت ولیعصر (عج)، طالبیه و سفیران هدایت استان به لباس روحانیت ملبس شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم عمامه گذاری این طلبه‌ها، وظایف آنان را سنگین برشمرد و گفت: روحانیون باید با حفظ شأن و جایگاه لباسی که بر تن دارند نسبت به شبهات موجود در جامعه و فضای مجازی پاسخی متقن داشته باشند.

وی، فقها و روحانیت را متصدی تربیت، هدایت و ارشاد مردم دانست و افزود: بدون مطالعه و معلومات، تنها ملبس‌بودن به لباس روحانیت، کافی نیست، بلکه روحانی و مبلغ باید دین‌شناس بوده، احکام الهی و معارف دین را بداند و پاسخ‌گوی شبهات باشد.

وی با بیان این‌که بعد از شیوع کرونا شبهات علیه نظام، روحانیت و اسلام با اشکال دیگری در فضای مجازی افزایش یافته است، گفت: روحانیت پرچمدار نظام اسلامی بوده و انقلاب ملت ایران با همین پرچمداری به نتیجه رسیده است، از این رو دانش آموختگان مدارس دینی باید در این مسیر با صلابت قدم بردارند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت خودسازی روحانیت گفت: تا زمانی که مبلغ دین خود را اصلاح نکند نمی‌تواند در راستای اصلاح جامعه حرکت موثر داشته باشد.

وی با بیان این‌که خداوند متعال ناظر و مردم ارزیاب رفتارهای روحانیت هستند، گفت: رفتارها، سخنان و کردار روحانیت باید دل‌های مومنان را متوجه خداوند و ائمه معصومین کند، در غیر این صورت مبلغ دین در رسالت خود موفق عمل نکرده است.

رئیس حوزه‌های علمیه استان هم در این مراسم با بیان این‌که این مراسم همه ساله همزمان با میلاد آخرین منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله اعظم با حضور 100 طلبه انجام میگرفت، گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس و تاکید بر نبود اجتماعات بزرگ این مراسم هم برگزار نشد.

حجت الاسلام احمد مطهری اصل افزود: در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی طلاب واجد شرایط از همه مدارس علوم دینی استان به لباس مقدس روحانیت ملبس خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، پنج نفر از طلاب مدرسه ولیعصر (عج)، یک نفر از مدرسه طالبیه و پنج نفر از مدرسه سفیران هدایت امروز به لباس روحانیت ملبس شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha