• پنجشنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99030100038
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خبر داد:

اختصاص بیش از ۵۰۰ هزار پورت پرسرعت VDSL و FTTH به اصفهان

اختصاص بیش از ۵۰۰ هزار پورت پرسرعت VDSL و FTTH به اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از تخصیص بیش از ۵۰۰ هزار پورت پرسرعت VDSL و FTTH به منطقه اصفهان در سال جاری خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۸ و برای نخستین بار درآمد دیتا شرکت مخابرات ایران از تلفن ثابت پیشی گرفت.

سید مجید صدری شامگاه گذشته (چهارشنبه- ۳۱ اردیبهشت ماه) در لایو اینستاگرامی خود با منطقه اصفهان، اظهار کرد: با توجه به بیانات و تاکید مقام معظم رهبری و همچنین دستور وزیر ارتباطات مبنی بر استفاده از تولید داخل، شرکت مخابرات ایران در تامین برخی زیرساخت ها از جمله تولید مودم و ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود از پتانسیل شرکت های داخلی بهره می برد.

وی با اشاره به اینکه طی پروژه ای جدید در مخابرات ایران قرار است در سال جاری ۵ میلیون پورت پرسرعت VDSL و FTTH را در اختیار مشتریان خود قرار دهیم، تاکید کرد: بیش از ۵۰۰ هزار از این پورت ها، متعلق به مخابرات منطقه اصفهان است که فعالان استان باید آن را در اختیار مردم اصفهان قرار دهند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در خصوص وضعیت درآمدهای این شرکت، گفت: در سال ۹۸ و برای نخستین بار درآمد دیتا شرکت مخابرات ایران از تلفن ثابت پیشی گرفت و امیدواریم این روند تداوم یابد، این درحالیست که پیش از این حجم بالای درآمد شرکت مخابرات از محل تلفن ثابت تامین می شد.

در ۲۰۰ نقطه استان اصفهان پهنای باند ایجاد کرده ایم

به گزارش ایسنا، مدیر مخابرات منطقه اصفهان نیز در این لایو با بیان اینکه اصفهان با جمعیتی بالای ۵ میلیون نفر یکی از استان های استراتژیک و در شاهراه کشور قرار دارد، اظهار کرد: اصفهان از لحاظ ارتباطی ۲ میلیون و ۳۸۲ هزار تلفن ثابت با ضریب نفوذ ۴۵ درصد و از نظر خانوار با ضریب نفوذ ۱۱۶ درصد دارد.

مهدی حیدری زاده با بیان اینکه در بخش سیار نیز ۶۵۰۰ هزار تلفن اعتباری و دایمی در استان اصفهان فعال است، افزود: ۶۵۰ هزار پورت ای دی اس ال و ۲۴۰۰ پورت وی دی اس ال در استان فعال است، همچنین ۲۴ هزار پورت FTTH و ۱۱ هزار پورت تجاری را در استان اصفهان واگذار کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه سیاست شرکت مخابرات ایران توسعه واگذاری پورت وی دی اس ال است، تاکید کرد: با توجه به اینکه قرار است امسال ۵۰۰ هزار پورت پرسرعت VDSL وFTTH به اصفهان تعلق گیرد، منطقه اصفهان آمادگی لازم را برای این کار دارد.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان با بیان اینکه مخابرات منطقه اصفهان ۹ میلیون و ۵۸۰ هزار مشتری دارد، بنابراین باید مشتری مدار باشیم، تصریح کرد: در استان اصفهان مصرف روزانه دیتای ثابت ۵۲۷ ترابایت و ۷۲۳ ترابایت دیتای همراه داریم که این میزان مصرف طی دو سال گذشته در استان سه برابر افزایش یافته است.

وی به شیوع کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: مصرف روزانه استان ۸۰ گیگابیت پرسکند است که برای تامین پهنای باند مورد نیاز خود جهت توسعه ارتباطات و تحقق دولت الکترونیک از تمام زیرساخت های استان بهره برده ایم.

حیدری زاده یادآور شد: با شیوع کرونا و جهت تامین ۱۰۰ گیگابیت اینترنت در هفته پایانی اسفند ماه گذشته، در ۲۰۰ نقطه استان اصفهان پهنای باند ایجاد کردیم تا افراد بدون مشکل در خانه بمانند و بتوانند از ارتباطات خوب و پرسرعت جهت آموزش های مجازی و دولت الکترونیک بهره مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha