• پنجشنبه / ۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99040503871
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

معاون استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد:

سرمایه‌گذاری برای فناوری‌های نوین

سرمایه‌گذاری برای فناوری‌های نوین

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: افزایش سهم طرح‌هایی مبتنی بر فناوری‌های نو از تسهیلات اشتغال روستایی عشایری و استفاده از ظرفیت نهادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر، دو راهکار تقویت حوزه‌ فناوری‌های نوین است.

مشیرالحق عابدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به منظور جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های اقتصادی در استان در همان آغازین روزهای سال 99 برنامه کلی و ریل‌گذاری برای تمامی این دستگاه‌ها مشخص و براساس همین مسیر مشخص تا انتهای سال گزارشاتی به صورت سه ماهه از آنان اخذ می‌شود.

وی ادامه داد: این عمل باعث خواهد شد تا دستگاه‌های اقتصادی به تمامی وظایف خود در طول سال آگاه بوده و در همان مسیر حرکت کنند که نتیجه چنین اقدامی عدم عملکرد جزیره‌ای دستگاه‌ها و افزایش سرعت عمل در امور و در نتیجه همان جهش تولید خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: فعال‌سازی و توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور، لازمه تحقق سیاست‌های جهش تولید است؛ لذا بخشی از اقدامات عملیاتی کردن شعار سال در این راستا صورت می‌گیرد.

مشکل تامین منابع مالی مناسب برای حوزه‌های فناوری‌های نوین

عابدی تصریح کرد: به لحاظ دانش فنی، نیروهای بومی استان در وضعیت بسیار مناسبی در حوزه‌های فناوری‌های نوین قرار دارند، اما مهم‌ترین دغدغه فعالان این حوزه تامین منابع مالی مناسب و تجاری‌سازی محصولات و خدمات است.

وی با بیان اینکه به منظور رفع این دغدغه، دو راهکار در سال جدید اندیشیده شده است، افزود: استفاده از ظرفیت نهادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر و صندوق‌های حمایت از نوآوری، یکی از این راهکارهاست که متاسفانه از این ظرفیت طی سنوات گذشته استفاده نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: این نوع از سرمایه‌گذاری به واسطه نگاه بلندمدت در اعطای تسهیلات، صدور ضمانت نامه‌ها و مشارکت در اجرای طرح‌ها می‌تواند نقش مهمی در عملیاتی کردن پروژه‌ها در تمامی حوزه‌ها اعم از حوزه پزشکی، کشاورزی و فناوری اطلاعات ایفا کند.

عابدی یادآور شد: افزایش سهم طرح‌هایی مبتنی بر فناوری‌های نو از تسهیلات اشتغال روستایی عشایری یکی دیگر از راهکارهاست که این مهم منوط به تداوم تخصیص این اعتبارات در سال جاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha