• پنجشنبه / ۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99040504108
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

استاندار خبر داد:

افزایش ۱۵ درصدی بودجه چهارمحال و بختیاری در سال ۹۹

افزایش ۱۵ درصدی بودجه چهارمحال و بختیاری در سال ۹۹

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بودجه استان حدود یک‌هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان است، گفت: اعتبارات نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است.

اقبال عباسی پنجم تیرماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بودجه استان حدود یک‌هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان است، اظهار کرد: اعتبارات نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است، حدود ۲۵۳ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان در این جلسه تعیین تکلیف و توزیع شهرستانی آن صورت گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: به فرمانداران شهرستان‌ها توصیه می‌شود این اعتبارات را با اولویت طرح‌های نیمه‌تمام، پروژه‌های اشتغال‌زا و با لحاظ پروژه‌های بالادستی و مزیت‌های نسبی هر شهرستان هزینه کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال پایانی دولت دوازدهم باید پروژه‌های نیمه‌تمام به بهره‌برداری برسد، عنوان کرد: مدیران باید همانند سال اول شروع به کار دولت برای انجام پروژه‌ها و جذب اعتبارات مصمم باشند تا بتوان زحمات ۴ سال گذشته را به نتیجه رساند.

عباسی اضافه کرد: متأسفانه اشکالاتی در ساختار بودجه‌ریزی کشور وجود دارد، این مسئله موجب شده است که استان‌های کم‌برخوردار و توسعه‌نیافته سهم چندانی از بودجه و اعتبارات ملی نداشته باشند، زیرا بخش اعظمی از اعتبارات کشور صرف پروژه‌هایی می‌شود که دارای اعتبار ملی هستند و چهارمحال و بختیاری سهم اندکی از ردیف‌های ملی بودجه دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طولانی شدن روند تکمیل پروژه‌های عمرانی باعث بروز برخی از مشکلات می‌شود، گفت: طولانی شدن زمان اجرای این پروژه‌ها در برخی مواقع موجب می‌شود طرح کیفیت خود را از دست بدهد، بنابراین باید روند تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام تسریع شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از وزارتخانه‌ها دارای درآمدهای اختصاصی هستند، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانند نسبت به جذب اعتبارات گلوبال اقدام کنند، چانه‌زنی برای جذب اعتبارات مازاد نیازمند طرح و برنامه توجیهی است، همچنین جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای انجام پروژه‌های عمرانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

عباسی افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف نوعی خدمت به مردم است، باید سرمایه‌گذاران را شناسایی و موانع پیش‌روی آن‌ها را برطرف کنیم تا مسیر توسعه در استان هموار شود، طرح نهضت جنبش تولید قرارگاه بسیج سازندگی نیز یک فرصت مناسب برای محرومیت‌زدایی و انجام پروژه‌های نیمه‌تمام در چهارمحال و بختیاری است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مدیران نسبت به واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی مقاومت نکنند، تأکید کرد: قیمت برای واگذاری پروژه به بخش خصوصی معقولانه باشد، این کار موجب تسریع در روند اجرای پروژه‌های عمرانی و رضایتمندی مردم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدیران تا پایان شهریورماه فرصت دارند اعتبارات سال ۹۸ را جذب کنند، یادآور شد: توزیع بودجه استانی در شهرستان‌ها انجام شده است و سهم هر شهرستان تبدیل به پروژه عمرانی می‌شود، فرمانداران نسبت به توزیع در کمیته‌های برنامه‌ریزی با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران اقدام کنند.

عباسی در خصوص نحوه توزیع بودجه در بین دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها، توضیح داد: جابجایی بودجه دستگاه‌های اجرایی و حذف پروژه توسط سازمان برنامه و بودجه بدون اطلاع فرماندار خلاف قانون است، تخصیص بودجه باید در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها به ریاست فرماندار انجام شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خرید خودرو با بودجه دولتی ممنوع شده است، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی نسبت به تعیین تکلیف منازل سازمانی و املاک مازاد تا یک‌ماه آینده اقدام کنند، در غیراین‌صورت املاک مازاد احصا و سپس توسط دولت به فروش می‌رسد و دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند پس از این مهلت از هزینه فروش بهره‌مند شوند و هزینه فروش املاک به خزانه دولت واریز می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha