• یکشنبه / ۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99040806034
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

در یکصد و بیست و هشتمین‌ جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟

بازنگری دقیق در اساسنامه شرکت های وابسته به شهرداری

بازنگری دقیق در اساسنامه شرکت های وابسته به شهرداری

ایسنا/اصفهان در یکصد و بیست و هشتمین‌ جلسه علنی شورای شهر اصفهان، ضمن تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بازنگری در اجرای طرح زوج و فرد که منجر به ازدحام جمعیت در حمل و نقل عمومی شهر می شود، برخورد با فساد و از بین رفتن زمینه های وقوع جرم در شهرداری و انجام اصلاحات لازم برای جلوگیری از برخوردهای سلیقه ای و دست اندازی به بیت المال مطرح شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور این جلسه که صبح امروز (یکشنبه_۸ تیرماه) برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد در اصفهان، اظهار کرد: اجرای این طرح باعث افزایش ازدحام در حمل و نقل عمومی می شود که از استاندار اصفهان می خواهیم در ستاد مقابله با کرونا در این باره تدبیری بیندیشد.

علیرضا نصراصفهانی با اشاره به اینکه به دلیل عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی وضعیت اصفهان از نظر شیوع کرونا به سمت نامطلوبی پیش می رود، تاکید کرد: در اتوبوسرانی و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی باید از تراکم جمعیت جلوگیری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی جدی گرفته شود.

وی همچنین بر ضرورت بیشتر در زمینه نظافت شهر تاکید کرد و افزود: یکی دیگر از معضلات شهر رسیدگی به فضای سبز و آبیاری آن است که گاهی غفلت پیمانکاران مشکلاتی ایجاد می کند.

به گزارش ایسنا، رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به وجود ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار فضای سبز در شهر اصفهان، گفت: تاکنون ۳۰ هزار تانکر آب خریداری شده و تلاش می کنیم فضای سبز شهر ضرر و زیان نبیند.

وی همچنین به اجرای ابر پروژه ها در شهر اصفهان اشاره و تصریح کرد: حلقه حفاظتی چهارم، پل سردار شهید سلیمانی، تکمیل مرکز همایش های بین المللی، تقاطع غیر همسطح آفتاب، مسیر فرزانگان و سالن گلستان شهدا با اهتمام شهرداری اصفهان در حال تکمیل است. محور فرهنگی چهارباغ عباسی نیز با برنامه ریزی رو به اتمام است و خط دوم قطار شهری با سرعت در حال تکمیل است و ۱۱ ایستگاه آن در زیر زمین درحال اجرا است.

وی با اعلام اینکه ۱۱۰ پروژه شاخص شهری و ۲۴۰ پروژه منطقه شهری در اصفهان درحال اجرا است، گفت: بودجه سال جاری ۶ هزار میلیارد تومان مصوب شد که تاکنون ۴۰ درصد بودجه به دست آمده و درآمد شهرداری به حدی رسید که سر زندگی و فعالیت در شهر ساری و جاری باشد.

شهرداری تعطیلی بردار نیست

شهردار اصفهان نیز در این جلسه، با اشاره به اینکه شهرداری ها قرار است به صورت مستمر و دائمی خدمت رسانی کنند، گفت: شهرداری تعطیلی بردار نیست و باید همه لوازم و امکانات فراهم باشد تا این چرخ در همه لحظات بچرخد.

قدرت الله نوروزی با تاکید براینکه شهرداری به تنهایی نمی تواند همه کارها را انجام دهد و نیازمند همکاری همه نهادها است، افزود: گاهی اتفاقاتی رخ می دهد که جمع کردن آن کار سختی است، درحالی که می توان با راهکار مناسب و درنظر گرفتن همه جوانب، اعمال قانون و حاکمیت کرد.

وی با اشاره به همکاری خوب شهرداری با دادگستری و دادستان اصفهان، گفت: در برخی موارد مدعی‌العموم می تواند محکم وارد شود و جلوی افرادی که اقدام به تشویش و ضربه زدن به فعالیت ها را می کنند بگیرد، براین اساس از مسئولان دادگستری و دادستان اصفهان درخواست داریم کمک کنند فضا و شرایط به گونه ای شود که مدیران همه دستگاه ها با آرامش فعالیت کنند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: با اینکه باید با فساد برخورد شود و دست کج باید صاف شود موافقیم و آمادگی کامل داریم هر کجا که نیاز هست همکاری کنیم.

نوروزی با بیان اینکه هر کجا لغزشی بود باید دستگاه های نظارتی قوی وارد شوند، اظهار کرد: این مهم کار دستگاه امنیتی و قضایی است، نه افرادی که در قبال جایی احساس مسئولیت نمی کنند.

زمینه وقوع جرم در شهرداری باید از بین برود

در ادامه این جلسه، رضا امینی عضو شورای شهر اصفهان، با تاکید براینکه در دستگاه بزرگ، عریض و طویل شهرداری باید زمینه های وقوع جرم و بروز اشکالات از بین برود، اظهار کرد: به این زمینه ها اگر در زمان مناسب و با قاطعیت پرداخته نشود باعث بروز مشکلات و بیماری های مزمن و مخرب و درنهایت کاهش اعتماد مردم خواهد شد.

وی افزود: از جمله زمینه های بروز فساد در شهرداری جایی است که ضوابط و قوانین، مورد تفسیر و برداشت های سلیقه ای قرار گیرد، درحالی که مرجع تفسیر مصوبات و ضوابط اجرایی شهرداری ها، شوراهای اسلامی شهرها هستند.

امینی با بیان اینکه حق شهر گاهی بهانه برای برخی مدیران برای توجیه اقدامات است، تاکید کرد: باید شرایطی فراهم کنیم که با فساد تعداد اندکی از افراد فرصت طلب، زحمات شبانه روزی تعداد بی شمار مدیران و کارکنان خدوم و پاکدست، پایمال و یا نادیده گرفته نشود.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان پدیده طبقه مازاد را از مظاهر قطعی و روشن برداشت ها و اقدامات سلیقه ای و بروز مشکل در شهرداری دانست و اظهار امیدواری کرد که با توجه به طرح این موضوع با حضور استاندار اصفهان، پیش بینی های ضروری برای رفع مشکل از طریق واقع شدن طبقات مازاد در قالب طرح تفصیلی انجام شود.

بازنگری دقیق اساسنامه های شرکت های وابسته به شهرداری

وی با بیان اینکه حیله های شبه قانونی که گاهی منافذ ورود به منابع عمومی و دست اندازی بیت المال است باید از سوی شورای شهر اصلاح شود، تصریح کرد: در این زمینه بازنگری دقیق اساسنامه های شرکت های وابسته به شهرداری یکی از مهمترین و ضروری ترین موارد به نظر می رسد که انتظار می رود شهرداری با تامین زمینه های لازم شرایط ورود اصلاح گرایانه شورا به این موضوعات را فراهم کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha