• یکشنبه / ۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99040806041
  • منبع : نمایندگی کردستان

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان:

کشفیات دارو در کردستان ۹۵ درصد کاهش داشته است

کشفیات دارو در کردستان ۹۵ درصد کاهش داشته است

ایسنا/کردستان دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، گفت: سه ماه اول امسال کشفیات دارو نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۵ درصد کاهش داشته است.

علی خدا ویسی امروز(۸ تیرماه) در نشست اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای استان کردستان، با اشاره به اینکه درزمینهٔ مقابله و پیشگیری قاچاق طی سال‌های گذشته اقداماتی خوبی انجام‌شده است، اظهار کرد: حجم قاچاق واردی به کشور از ۳۰ میلیون دلار به ۱۵ میلیون دلار کاهش پیداکرده است.

وی افزود: بارها اعلام کرده‌ایم که قاچاق در کردستان به صورتی که قاچاق در مرزهای شرقی و جنوبی وجود دارد نیست و در مقایسه با میزان قاچاق در این نقاط، بسیار ناچیز است.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، بیان کرد: قاچاق سوخت در استان کردستان یکی از مواردی است که دست‌به‌گریبان آن هستیم اما به‌صورت سازمان‌یافته انجام نمی‌شود.

خدا ویسی عنوان کرد: سال گذشته ۱ تا ۱.۵ میلیون لیتر قاچاق سوخت در استان کشف شد که در مقایسه با آمار ۱۵ تا ۲۰ میلیون لیتری مرزهای شرقی بسیار کمتر است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماه اول امسال کشفیات دارو نسبت به سال گذشته ۹۵ درصد کاهش داشته است، ذکر کرد: کشفیات قاچاق در سه ماه گذشته فرآورده‌های نفتی با ۴۲ درصد، لوازم‌خانگی با ۸ درصد، پارچه ۴۲۰ درصد، لوازم‌آرایشی و بهداشتی ۸۳ درصد افزایش داشته است.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، افزود: ارزش ریالی کالاهای قاچاق در سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

سید نجیم حسینی، مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان، گفت: در سال گذشته ۱۲ هزار پرونده تخلف صنفی در استان کردستان تشکیل شد که از این تعداد ۴ هزار فقره پرونده‌های قاچاق و ارز بودند که عمدتاً از ناحیه نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صمت و جهاد کشاورزی تشکیل‌شده است.

وی ذکر کرد: بیشتر پرونده‌ها در مورد قاچاق بوده که شامل لوازم‌خانگی، گوشی موبایل و هزار و ۱۳۰ رأس دام بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان، با اشاره به اینکه سال گذشته یک‌میلیون و ۷۶۲ هزار قطعه جوجه از مرز بانه قاچاق شد، خاطرنشان کرد: به دلیل عدم تائید سلامت بهداشتی از سوی اداره کل دامپزشکی، معدوم شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha