• پنجشنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99041209188
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون استاندار اعلام کرد:

تدوین سند توسعه برای۱۰۸ روستای سمنان/اعتبار حدودا2400میلیاردی پروژه‌های استان از محل مصوبات سفر

تدوین سند توسعه برای۱۰۸ روستای سمنان/اعتبار حدودا2400میلیاردی پروژه‌های استان از محل مصوبات سفر

ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: دولت تدبیر و امید در سال‌های گذشته برای اجرای طرح‌های عمرانی ۲ هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال از محل سفر دکتر روحانی به استان سمنان اعتبار مصوب کرد.

منوچهر فخری پنجشنبه 12 تیرماه در همایش شهرداران و دهیاران استان سمنان به‌مناسبت بزرگداشت هفته شهرداری‌ها و دهیاری ها با حضور دکتر جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سالن یادگار امام (ره) استانداری اظهار کرد: از نگاه مسئولان ، شهردار باید شهردار باشد و نباید تنها نگاه مسئول خدمات شهری داشته باشد.

وی به نقش شهرداری‌ها در خدمات‌دهی به مردم پرداخت و خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها در پویایی شهرها نقش غیرقابل انکاری دارند و مسئولان ارشد استان نسبت به دغدغه شهرداری‌ها آگاهی دارند و برای گره‌گشایی از مشکلات آنان در تلاش هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به جمعیت بالای شهری در این استان خاطرنشان کرد: افزون بر ۸۰ درصد از جمعیت استان سمنان در مناطق شهری قرار دارند که این‌ امر اهمیت کار شهرداری ها را دوچندان می‌کند.

فخری تصریح کرد: بودجه امسال شهرداری های استان ۹۷۴ میلیارد تومان است که تمام شهرداری‌های برای جذب این اعتبارها اقدام خواهند کرد.

وی افزود: سند توسعه روستایی ۱۰۸ روستا در استان تدوین شده است و بعضی از روستاهای استان بدون بیکار است که از این منظر سمنان در کشور استان شاخص محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: باتوجه به گسترش بلایای طبیعی در کشور با پیگیری استاندار سمنان برای بیمه روستاهای استان اقدام شد و اکنون ۴۰ درصد از این‌ مناطق بیمه شده و در ماه‌های آینده برای بیمه ۱۰۰ درصدی این‌مناطق اقدام می‌شود.

وی به تعدد پروژه‌ها در استان اشاره و اضافه کرد: استان سمنان‌ به مثابه کارگاه عمرانی است و مردم به زودی با بهره برداری از آن حلاوت آن را خواهند چشید.

فخری گفت: مجوز بلند مرتبه سازی با توجه به ضوابط محدودیتی ندارد و در کمیسیون ماده پنج مجوز با تمهیدات قانونی برای اعطای‌مجوز این طرح اقدام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: روزانه ۴۳۰ تن زباله در استان سمنان تولید می‌شود و برای بازیافت این زباله ها به صورت منطقه‌ای اقدام خواهد شد.

وی گفت: استان سمنان دارای ۳۰۸ روستا بوده که از این تعداد ۲۵۷ روستا دارای دهیاری است و ۲۲ دهیار استان از بانوان توانمند هستند که از توانمندی این عزیزان نهایت بهره برده می‌شود.

فخری تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۷ جلسه کمیسیون ماده پنج در استان سمنان تشکیل شد و برای خودروهای دارای نردبان برای آتش سوزی در ساختمان بلند مرتبه به زودی و خرید ماشین آلات با کمک معاونت عمرانی وزارت کشور اقدام می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha