• چهارشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99041813701
  • خبرنگار : 50378

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف خراسان رضوی خبر داد؛

آغاز مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در استان

آغاز مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در استان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف خراسان رضوی از آغاز مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در استان خراسان رضوی خبر داد.

جعفر حسینی با اعلام این خبر، اظهار کرد: مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم از امروز ۱۸ تیرماه در سراسر استان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقات در ۷ منطقه به صورت مجازی و در ۲ منطقه به صورت حضوری اجرا می شود، بیان کرد: در دو منطقه مشهد و طرقبه شاندیز مسابقات به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود و در روش مجازی، افراد با حضور در اداره اوقاف محل سکونت خود به صورت ویدئو کنفرانسی در مسابقات شرکت می‌کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان تصریح کرد: چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در بخش خواهران، روزهای ۱۸ تا ۲۲ تیر ماه و مسابقات برادران در روزهای یکشنبه تا سه شنبه ۲۲ تا ۲۴ تیر ماه برگزار می‌شود.

حسینی اظهار کرد: در منطقه طرقبه شاندیز که شامل شهرستان‌های طرقبه شاندیز، فریمان و سرخس می‌شود، مسابقات در روزهای ۲۴ و ۲۵ تیرماه در آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن کریم در مشهد در روزهای ۲۵ و ۲۶ تیرماه برگزار می‌شود، گفت: مسابقات آقایان در آستان مقدس امامزاده غیاث‌الدین محمد(ع) مشهد و مسابقات بانوان در حسینیه عبدا... بن حسن(ع) برگزار می‌شود.

حسینی تصریح کرد: ۵ داور در بخش برادران و ۱۰ داور در بخش خواهران در قالب دو تیم، داوری این دوره از مسابقات را بر عهده خواهند داشت.

رئیس اداره  امور قرآنی بیان کرد: تمامی استانداردهای مربوط به امور فنی مسابقات و پروتکل‌های بهداشتی در این دوره از مسابقات رعایت می‌شود.

حسینی گفت: این دوره از مسابقات در ۱۰ رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، رشته دعا خوانی، اذان(ویژه برداران)، هم‌خوانی و هم‌سرایی و تفسیر عمومی قرآن کریم برگزار می‌شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی؛ وی با بیان اینکه مرحله استانی این دوره از مسابقات در نیمه دوم شهریور ماه برگزار می‌شود، افزود: رشته دعاخوانی، هم‌خوانی و هم‌سرایی همزمان با مرحله استانی به صورت ضبط شده اجرا می‌شود و مسابقات رشته تفسیر نیز به صورت استانی در تمامی شهرستان‌ها در ۲۴ مرداد ماه خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha