• شنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99051107827
  • خبرنگار : 30147

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ریوش:

کوهسرخ، برای رسیدن به جایگاه واقعی خود نیازمند تلاش مردم و مسئولان است

کوهسرخ، برای رسیدن به جایگاه واقعی خود نیازمند تلاش مردم و مسئولان است

ایسنا/خراسان رضوی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ریوش گفت: اگرچه بخش کوهسرخ به شهرستان ارتقاء یافته، اما برای رسیدن به جایگاه واقعی خود نیازمند تلاش مردم و مسئولان است.

شیرویه مرادیان دهمیانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به توفیقات به دست آمده در این شهر از ابتدای انقلاب تاکنون و کمبودهایی که هنوز مردم منطقه با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند، در خصوص وضعیت آب شرب این شهر، افزود: اگرچه طی آزمایش‌های به عمل آمده توسط مسئولان از آب شرب شهر ریوش طی ۷ و ۸ سال دوز آرسنیک آب شرب شهر از حد استاندارد بیشتر اعلام می‌شد، اما با تلاش‌های شورای شهر در این دوره رفع این مشکل در اولویت و دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: هرچند میزان آرسنیک بالا در آب شرب شهر ریوش موجب شده، نه تنها شاهد مهاجرت بسیاری از منطقه به شهرهای مجاور باشیم بلکه در تمامی عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی رکود حاکم شود، که با برگزاری جلسات مکرر جهت رفع این مشکل توسط اعضاء شورای شهر، به زودی این مشکل حل شده و تاکنون ۹۰ درصد کار انتقال آب شرب سد خوشرود به‌ شهر با حفر کانال و لوله‌گذاری جهت حل این معضل انجام شده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ریوش از تسریع در روند ساخت‌وساز مرکز بستر درمانی این شهر خبر داد و اظهار کرد: با وجود این‌که مسئولان منطقه طی چهار دهه که از انقلاب می‌گذرد برای رفع مشکلات نهایت تلاش خود را داشته‌اند، اما یکی از معضلات جدی منطقه کوهسرخ با توجه به تعداد جمعیت، پراکندگی و وسعت جغرافیایی، عدم برخورداری از حداقل امکانات بهداشتی، درمانی و نبود پزشک متخصص است.

مرادیان دهمیانی عنوان کرد: هرچند کاری که با همت اعضاء شورای اسلامی دوره قبل در ساخت‌وساز مرکز بستر درمانی شهر ریوش شروع شده بود، تقریباً تعطیل شد، اما با همت و تلاش جهادی و پیگیری‌های مکرر اعضاء محترم شورا در کنار همراهی سایر ارگان‌ها، ساخت‌وساز این مرکز از سر گرفته شد.

وی ادامه داد: عدم آسفالت و خاکی بودن ۸۰ درصد کوچه‌ها و معابر شهر ریوش موجب شده بود در حق این منطقه که توریست پذیر است، ظلم شود، که با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های فراوان در زمینه جذب قیر رایگان و فراخوان جهت مشارکت مردمی، سرانجام کار نتیجه داد و با اقداماتی که صورت گرفت بسیاری از کوچه و خیابان‌ها آسفالت و مرمت شد که امیدواریم در عمر باقی مانده از این دوره شورا، کوچه خاکی نداشته باشیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ریوش همچنین با اشاره به وضعیت راه‌اندازی مرکز سی‌ان‌جی در این شهر، مطرح کرد: با وجود این‌‎که مسیر کوهسرخ راه عبوری ۶ شهرستان است، همچنین بسیاری از ساکنان منطقه، دارای خودروهای گازسوز هستند و از نبود مرکز سی‌ان‌جی رنج می‌برند که در این راستا با تلاش مدیریت شهری و کمک‌های نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی در مجلس دهم، تمامی تجهیزات مورد نیاز تهیه و اکنون در حال نصب است.

وی در ادامه از توسعه دو برابری پارک زائر در این شهر خبر داد و بیان کرد: برای تجهیز و توسعه دو پارک بزرگ مهم شهر، شامل پارک جنگلی آریا و پارک بام در حال تهیه نقشه و طرح ایده‌آل هستیم که به محض تهیه طرح جهت تأمین اعتبار تلاش خواهیم کرد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ریوش بیان کرد: جاده اصلی این منطقه با مرکز شهرستان در مسیر کوهستانی و پر پیچ‌وخم و تا حدودی غیرمهندسی است و برای ترافیک و رفت و آمد ۵۰ سال پیش تعریف و تأسیس شده و از سویی در بسیاری مواقع شاهد ترافیک بالا و بعضاً حوادث تأسف‌باری هستیم به همین جهت با پیگیری‌های صورت گرفته در چند کیلومتر از این مسیر گاردریل نصب و در برخی از نقاط شانه خاکی توسعه پیدا کرده است.

شهرستان کوهسرخ با مرکزیت شهر ریوش و دو بخش مرکزی و بررود، با ۲۸ روستا در تقسیمات کشوری به عنوان سی‌امین شهرستان استان خراسان رضوی بوده که در فاصله 35کیلومتری کاشمر، 95 کیلومتری نیشابور و ۲۲۰ کیلومتری مشهد واقع شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha