• پنجشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۷:۴۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99052317268

پرداخت 315 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پایدار در ابرکوه

پرداخت 315 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پایدار در ابرکوه

ایسنا/یزد رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابرکوه از پرداخت قریب ۳۱۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و همچنین مشاغل خانگی با بیش از ۶۶۰ فرصت شغلی در شهرستان خبر داد.

«ناصر زارع» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، اظهار کرد: سهمیه ابرکوه در این خصوص مبلغ ۱۰۶ میلیارد ریال بوده که از اواخر سال ۹۶ تاکنون طی برگزاری چندین جلسه کمیته فنی و کارگروه اشتغال، تعداد ۳۵۱ طرح به مبلغ حدوداً ۳۸۰ میلیارد ریال مصوب و به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی عنوان کرد: از مجموع طرح‌های مصوب، تاکنون به ۳۰۸ طرح اشتغال‌زا، مبلغ ۳۰۲ هزار و ۵۰۵ میلیون ریال از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخت شده که با بهره‌برداری و تکمیل آن‌ها ۵۲۱ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

زارع خاطرنشان کرد: در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی از سال ۹۶ تاکنون تعداد هزار و ۳۹ مجوز مشاغل خانگی در کلیه رشته‌ها در شهرستان صادر شده که به تعداد ۱۰۰ طرح، مبلغ ۱۱ هزار و ۹۱۰ میلیون ریال پرداخت و در مجموع زمینه اشتغال ۱۴۱ نفر را فراهم کرده است.

وی یادآور شد: در سال جاری دولت از کسب‌وکارهای به شدت آسیب‌دیده از کرونا نیز حمایت کرده و از سهم ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار کشوری برای واحدهای آسیب‌دیده از کرونا، ۹۲۶ میلیارد تومان به استان یزد تعلق گرفته است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان در رابطه با عملکرد ابرکوه در پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده ناشی از شیوع کرونا، افزود: براساس آمار یک‌هزار و ۵۵۱ پرونده کسب‌ و کار آسیب‌دیده در رسته‌های مختلف با حدود یک هزار و ۷۱۴ نفر اشتغال به بانک‌ها معرفی شدند.

زارع اضافه کرد: از میان متقاضیان معرفی شده، تاکنون ۲۶۱ پرونده به میزان دو میلیارد و ۱۱۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است و مابقی در دست بررسی برای دریافت تسهیلات هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha