• یکشنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99060201723
  • خبرنگار : 50210

مشارکت استان مرکزی در اجرای ۱۵۰ پروژه در عراق

مشارکت استان مرکزی در اجرای ۱۵۰ پروژه در عراق

ایسنا/مرکزی معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی در اجرای ۱۵۰ پروژه در عراق مشارکت داشته است.

مهدی زندیه وکیلی دوم شهریورماه در جلسه شورای اداری استان مرکزی، با اشاره به عملکرد ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی اظهار کرد: یکی از فعالیت های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی اجرای پروژه هایی در عراق است که تاکنون استان در اجرای ۱۵۰ پروژه تعریف شده در این کشور مسئولیت مستقیم و غیرمستقیم داشته و چند پروژه را استان شخصا به عهده گرفت.

وی با تاکید بر اینکه بنای ستاد، بر استفاده از منابع دولتی و ملی نبوده و ماهیت کار براساس نذورات مردمی انجام می گیرد، گفت: استان مرکزی در ساخت، تامین و جابجایی و حمل 1800 ستون سنگی صحن حضرت زهرا(س) در نجف، ساخت صحن حضرت زینب در کربلا، ترفیع گنبد حضرت امام حسین(ع) و ... مشارکت داشته است.

زندیه وکیلی با اشاره به مشارکت استان در ساخت دو نیم ضریح ویژه سردار سامرا با مشارکت استان اصفهان که کارگاه آن در شهرستان زرندیه است، در حال فعالیت است، افزود: جمع آوری نذورات یکی دیگر از وظایف ستاد بازسازی عتبات عالیات است و ستاد تلاش می کند تمامی نذورات در مسیر درست خود و عتبه مخصوص هزینه شود و در حال حاضر در ۱۲ شهرستان به همراه دو شهر استان نمایندگی ستاد فعال است و هزار خادم نیز با ستاد همکاری دارند.

وی اضافه کرد: سال گذشته سهم استان در جمع آوری نذورات ۶ میلیارد تومان بود که دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان جمع آوری شد در حالی که استان تجربه جمع آوری ۴ تا ۵ میلیارد تومان را داشته است و سهم استان در سال ۹۹ نیز بالغ بر ۷ میلیارد تومان است که در چهار ماهه نخست امسال ۸۰۰ میلیون تومان جمع آوری شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به همکاری ستاد در جمع آوری کمک های مومنانه گفت: در راستای جمع آوری این کمک ها، دو میلیارد تومان کمک جمع آوری و در بین اقشار هدف توزیع شد، همچنین ستاد اربعین ذیل ستاد بازسازی فعال است و کار ساماندهی ۷۵ موکب انجام شده است و ۵۰ موکب در استان و ۲۵ موکب در عراق مستقر می شود، همچنین ۷۵۰ هیات مذهبی با ستاد همکاری دارند و در زمان حوادث مشارکت و کمک می کنند.

زندیه وکیلی گفت: با توجه به شرایط کنونی بیماری کرونا و محدودیت ها برای توزیع نذورات، می توان نذورات را به سمت اقدامات ماندگاری هدایت کرد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه میرزایی مدیرکل بازرسی استانداری مرکزی گزارشی در خصوص عملکرد مدیران در بحث سامد و دیدار مردمی ارائه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha