• یکشنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99062317063

دادستان یزد:

توسعه همه جانبه استان در گروی مطالبه سازنده رسانه‌هاست

توسعه همه جانبه استان در گروی مطالبه سازنده رسانه‌هاست

ایسنا/یزد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با بیان این‌که خبرنگاران می‌توانند سوژه‌های مختلف خبری و گزارشی را از اخبار دادگستری استخراج کنند، گفت: مطالبه‌گری سازنده و منطقی ابزاری کارآمد برای توسعه همه جانبه استان است.

«محمدرضا حدادزاده» در جریان بازدید از خانه مطبوعات و رسانه‌های استان یزد در جمع خبرنگاران، هم‌افزایی رسانه‌ای برای تقویت جریان توسعه همه جانبه را ضروری دانست و اظهار کرد: چندگانگی در حوزه رسانه منجر به ایجاد رقابتی ناسالم و در نهایت ایجاد ناامنی و بی‌اعتمادی در حوزه رسانه می‌شود.

وی با بیان این‌که اصحاب رسانه باید از هرگونه دویت پرهیز کرده و در یک جریان واحد توسعه‌ای یاری رسان مسئولان استان باشند، افزود: فعالین فضای مجازی هم باید تحت پوشش نهادهای رسمی مطبوعاتی نظیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان یزد قرار گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با اشاره به این‌که اصحاب رسانه نقش مهمی در متعادل سازی شرایط روحی و روانی جامعه دارند، گفت: خانه مطبوعات و رسانه‌های استان یزد باید متناسب با شرح وظایف خود و برابر قانون نقش خود را در هم‌افزایی بیش از پیش جریان‌های رسانه‌ای ایفا کرده و فضای مطالبه‌گری قانونی و سازنده را ترویج کند.

حدادزاده در ادامه ارزیابی حرفه‌ای و مستمر عملکرد رسانه‌های مختلف را از جمله ضرورت‌های اجرایی در خصوص افزایش تأثیرگذاری خبرنگاران دانست و بیان کرد: این مهم باید در دستور کار جدی نهادهای قانونی مرتبط قرار گرفته و بیش از پیش حمایت شود.

این مسئول تقویت سرمایه‌گذاری، برگشت توسعه و تقویت امنیت روحی و روانی پایدار بین اقشار مختلف جامعه را یکی از مهمترین وظایف اصحاب‌رسانه عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها باید در شرایط سخت کنونی یاری‌رسان مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مختلف باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویکرد جدید دادگستری یزد در انتشار اخبار این حوزه، خاطرنشان کرد:‌ دادگستری سعی دارد با اطلاع رسانی به موقع از رویدادها و موضوع پرونده‌های مختلف سوژه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را در اختیار اصحاب رسانه قرار دهد.

دادستان مرکز استان یزد با بیان این‌که خبرنگاران می‌توانند سوژه‌های مختلف خبری و گزارشی را از اخبار دادگستری استخراج کنند، تأکید کرد: جریان رسانه‌ای باید بیش از پیش در حوزه پیشگیری و اطلاع رسانی شهروندان فعال شود.

حدادزاده مطالبه‌گری سازنده و منطقی را ابزاری کارآمد برای توسعه همه جانبه دانست و بیان کرد: خبرنگاران باید با کسب اطلاعات دقیق و درست مطالبات خود را از مسئولان مختلف تدوین و اعلام کنند.

وی در پایان افزایش کارآمدی مدیران و دستگاه‌های اجرایی را مستلزم مطالبه جدی اصحاب رسانه عنوان کرد و گفت: مطالبه‌گری مناسب مهمترین رسالت اصحاب رسانه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha