• چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99062620348
  • خبرنگار : 50403

سامانه «خدمات نیابتی» برای اولین بار در تبریز و تهران راه اندازی شد

سامانه «خدمات نیابتی» برای اولین بار در تبریز و تهران راه اندازی شد

ایسنا/آذربایجان شرقی سامانه خدمات نیابتی در قالب خدمات ویژه شهروندی «خوش» برای اولین بار در تبریز و تهران راه اندازی شد که این سامانه با دریافت نیابت از شهروند، کارهای شهروند را در شهرهای تبریز، تهران و تورنتوی کانادا به نیابت پیگیری می‌کند.

ابوالفضل محمدی قدیم در گفت‌وگو با خبرنگاران، از راه اندازی نخستین مرکز شتاب دهی شمال غرب کشور در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این مرکز شتابدهی همگامان به دنبال شناسایی ایده‌های نوآورانه و فناورانه است تا با حمایت‌های لازم برای تجاری سازی ایده‌ها تلاش کنیم.

وی با اشاره به تعدادی از ایده‌های تجاری سازی شده در این شتاب دهنده، گفت: تولید کلید و پریز قابل شست و شو برای اولین بار در جهان، تولید داروهای گیاهی و داروی سرطان پروستات و تنظیم فشار خون و...، دیجیتال مارکتینگ و سرویس فروشگاهی، تولید باک‌های بنزین ارتجاعی، سامانه مدیریت شفاف سازی اکو سیستم‌ها و سامانه خدمات نیابتی ایران از جمله ایده های تجاری سازی شده در این شتابدهنده است.

به گزارش ایسنا، مدیر مرکز شتابدهی همگامان تبریز، با تأکید بر اینکه از هرگونه نوآوری و خلق ثروت از دانش حمایت می‌کنیم، افزود: بعد از یکسال تمرکز همگامان در مرکز شتابدهی، دستاوردهای خوبی حاصل شده که امیدواریم با تجاری سازی آنها بخشی از نیازهای کشور را رفع کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی در مورد سامانه خدمات نیابتی در ایران و کانادا یا همان خدمات ویژه شهروندی «خوش»، ابراز داشت: در سامانه خدمات نیابتی، اصلی‌ترین هدف، کاهش ترددهای غیر ضروری به ویژه در ایام کرونا است.

محمدی، کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات، کاهش ترافیک شهری و... را از جمله مزیت‌های این سامانه خدمات شهروندی عنوان کرد و گفت: اپلیکیشن خوش و شماره تلفن 1612 این سامانه در شهرهای تهران و تبریز و تورنتو کانادا راه اندازی شده و به تدریج در سایر شهرهای کشور هم راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: این خدمت در برگیرنده کلیه سرویس‌های مرتبط با نیازهای شهروندان است که با استفاده از شماره تلفن 1612، نرم افزار خوش و وب سایت خوش خدمات مورد نیاز و درخواست مردم را انجام می‌دهد که شامل خدمات شهروندی، و کلیه خدمات نیابتی اشخاص حقیقی و حقوقی متعلق به بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی کشور است.

محمدی قدیم در ادامه در خصوص مجوزهای کسب شده خوش گفت: خوش دارای مجوزهای قطعی و رسمی از سازمان ها و ارگان های اجرایی، نظارتی، امنیتی و... بوده و با تکیه بر این موضوع ادعا دارد که برای کسب اعتماد شهروندان در ارائه خدمات، شاخص های سرعت، امنیت، حفظ حریم خصوصی را سرلوحه کار خود قرار داده و خواهد داد.


تحول در صنعت خودروسازی با باک بنزین جمع‌شونده


مدیرعامل مرکز شتابدهنده همگامان با خاطرنشان کردن سایر دستاوردهای این مرکز طی یکسال گذشته گفت: یکی دیگر از مطالعاتی که نتایج آن را در این نمایشگاه به معرض بازدید مسئولان محترم گذاشته ایم مخزن سوخت جمع شونده است. 

به گفته وی  این محصول یک مخزن سوختی است که از مواد پلاستیکی انعطاف پذیر به جای مواد معمولی سخت در بدنه استفاده می کند. هدف اصلی این طراحی کاهش بخار سوخت در مخزن است. ما تصمیم به استفاده از یک ماده پلاستیکی چند لایه داریم که می تواند نفوذ پذیری کم سوخت در بدنه باک و انعطاف پذیری خوب را به دست می آورد.

وی افزود: در دهه های اخیر، کشورهای شمال اروپا و آمریکای شمالی قوانین مربوط به انتشارآلودگی از باک خودروها به خصوص هیدروکربن HCو نیترید کربن را برای کاهش آلودگی هوا سختگیرانه تر می‌کنند و استانداردهای جدیدی همچون PZEV ،LEV3 و غیره برای کنترل تولید بخارات آزاد را تصویب کرده اند. 

وی گفت: کارخانه ها اکنون از راه حل های مختلفی برای پاسخگویی به نیازهای استاندارد استفاده می کنند. استفاده از یک ساختار چند لایه، برای این هدف بسیار معمول است.به عنوان مثال، OMNIUM-PLASTIC یک روش به نام COEX ثبت کرده است،این فرایند به ویژه برای تولید پوسته باک با لایه های متعدد برای محدود کردن انتشار گازهای هیدروکربن استفاده میشود.  

محمدی قدیم تصریح کرد: راه حل ارائه شده در این مطالعه برای کاهش انتشارسوخت تبخیر شده با استفاده از مخزن سوخت با حجم متغییر با بدن انعطاف پذیر به جای یک بدن متعارف سخت معمولی است.در مقایسه با مخازن سوخت معمولی با بدنه سخت، مزایای متعددی دراین روش وجود دارد. 

وی در خصوص تفاوتهای این مخزن با مخازن سوخت معمولی گفت: تفاوت اصلی در اینجا یک مخزن سوخت انعطاف پذیر است که از تولید بخار در مخزن اجتناب می کند در حالی که یک مخزن سوخت معمولی تحت فشار حتی اگر از تمام راه حل های بالا استفاده کند تنها در برابر فشار بخار تولید شده مقاومت می کند.

وی تاکید کرد: مخزن سوخت انعطاف پذیر همیشه پر است و فضای بسیار کمی در بالای سوخت وجود دارد، در نتیجه تولید بخار کاهش می یابد. مزیت دیگر این روش کاهش جدی تلاطم سوخت در هنگام حرکت است.

انتهای رپرتاژ

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha