• شنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99062921963

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی:

کرونا فعالیت‌های نگران‌کننده‌ای را جایگزین تعاملات فرهنگی دانشجویان کرده است

کرونا فعالیت‌های نگران‌کننده‌ای را جایگزین تعاملات فرهنگی دانشجویان کرده است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: با توجه به شیوع کرونا، فعالیت‌های فرهنگی و تعاملات بین دانشجویی به شدت محدود شده و فعالیت‌های دیگری که ممکن است جایگزین آن‌ها شده باشد باعث ایجاد نگرانی در آینده است.

رمضان نیری امروز ۲۹ شهریور ماه در برنامه آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان که در تالار ابن هیثم پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: اساتید و مسئولان ترم تابستان گذشته را به خوبی مدیریت کردند و کارنامه ما باتوجه به شرایط کرونا و کاستی‌های بسیاری که وجود داشت، بسیار مناسب است.

وی افزود: در شرایط کرونا مسئولیت‌هایی که داریم را باید مجددا مرور و تاکید کنیم و درک کاملی از آن‌ها داشته باشیم تا بتوانیم آن‌ها را بهتر انجام دهیم. به هر میزان که درک بهتری از مسئولیت‌های خود داشته باشیم درک بهتری از عمل خود خواهیم داشت. طبق فرمایشات رهبری، فلسفه و منطق نظام تعلیم و تربیت پرورش انسان شایسته است. ویژگی‌های انسان شایسته این است که با اخلاق، مومن، خردمند، اندیشمند، مجاهد، اهل عمل و دانشمند باشد. کارخانه تعلیم و تربیت ۱۲ سال است که بر اساس این مسئولیت کار می‌کند و خروجی این کارخانه باید انسانی باشد که شامل این ویژگی‌ها باشد.

نیری خاطر نشان کرد: محور تمام فعالیت‌های این کارخانه انسانی خود معلم است. محتوای آموزش و تربیت دانش آموزان بر اساس موقعیت و مدیریت معلم است. با توجه به تاکید به عنصر معلم به این جمله کلیدی می‌رسیم که معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند. اگر قرار است پیشرفتی در کشور حاصل شود، پایه اساسی آن یک تعلیم و تربیت پیشرفته در کشور است و بنیاد یک تعلیم و تربیت پیشرفته معلمی است که شایستگی‌های لازم را داشته باشد.

مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با تاکید بر جایگاه دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: تمام معلمان باید از مسیر دانشگاه فرهنگیان بگذرند و دانشگاه فرهنگیان اگر قرار است معلمانی شایسته تحویل دهد باید خود نیز شایستگی‌های بسیاری داشته باشد. گزینش، مصاحبه، پایه اعتقادی و نگرشی و شاکله شخصیتی دانشجو معلمان باید به درستی سنجیده شود. دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه فرهنگیان باید ویژگی‌های لازم یعنی جوهره لازم معلم بودن را داشته باشند. ما به عنوان مسئول، استاد یا دانشجو معلم باید هر لحظه دغدغه‌مند باشیم.

نیری با اشاره به اینکه آثار کار معلمی در تاریخ می‌ماند، خاطر نشان کرد: مسیرهای پر ابهام مانند معلمی هوشیاری، دقت و دانش بسیاری می‌خواهند. دوران کرونا یک مسیر کاملا پر ابهام است که به سادگی نمی‌توانیم از کنار آن عبور کنیم. اثرات دوران کرونا فقط به مبتلا شدن به کرونا محدود نمی‌شود و اثرات جدی دیگری مانند غارنشین شدن مردم و پذیرفتن عاداتی مانند عدم شرکت در فعالیت‌های اجتماعی و گوشه گیری، که ممکن است آسیب رسان باشند بر زندگی مردم داشته است.

دانشجو معلم باید یک پروژه خود تعالی بخشی داشته باشد

وی افزود: با نگاه به مسئولیت خطیر معلمی باید خیلی دغدغه‌مند و حساس باشیم. کاستی‌های برنامه‌ای که در شبکه آموزشی وجود دارد باید از طرقی جبران شود، دانشجو معلم باید یک پروژه خودسازی، رشد شخصی و خود تعالی بخشی داشته باشد. متاسفانه فعالیت‌های فرهنگی و تعاملات بین دانشجویی به شدت محدود شده و فعالیت‌های دیگری ممکن است جایگزین آن‌ها شده باشد که باعث ایجاد نگرانی در آینده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha