• شنبه / ۵ مهر ۱۳۹۹ / ۲۰:۰۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99070503648
  • خبرنگار : 50204

اجرای پویش آجر به آجر نیازمند سازوکار قوی و مناسب است

اجرای پویش آجر به آجر نیازمند سازوکار قوی و مناسب است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: طرح پویش آجر به آجر سازمان نوسازی می‌تواند کمک‌های کوچک مردمی را برای تقویت بنیه آموزش و پرورش آماده کند که امیدواریم با ساز و کار اجرایی قوی بتوان این طرح را در استان اجرایی کرد.

سید علی آقازاده روز شنبه پنجم مهرماه در کارگروه پویش ملی آجر به آجر اظهار کرد: پویش آجر به آجر یک طرح ابتکاری از سوی وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی در کنار کمک‌های عمده خیرین است.

وی افزود: در این طرح مقرر شده کمترین کمک‌های خیرین بنا به بضاعت آنها جمع آوری شود و باید تلاش شود ساز و کار اجرایی مناسب و قوی برای این طرح ارائه شود.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه کمک های خیرین همیشه بیش از اعتبارات دولتی بوده بیان کرد: امسال تعهد کمک های خیرین در ۶ ماهه نخست به ۴۰ میلیارد تومان رسیده و پیش بینی می شود در ۶ ماهه دوم نیز همین میزان جذب شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس استان مرکزی نیز گفت: در سال جاری جذب ۴۰ میلیارد تومان منابع مالی برای ساخت و تجهیز مدارس از محل کمک‌های خیران برای اداره کل نوسازی تعهد شده بود که از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۱ میلیارد تومان توسط خیران برای تعهد شده‌ است.

حسین محمدی افزود: سال گذشته نیز خیران ۲۹ میلیارد تومان منابع مالی برای تجهیز و نوسازی مدارس استان مرکزی متعهد شده بودند که ۷۵ درصد، معادل ۲۲ میلیارد تومان تامین شد.

وی بیان کرد: اجرای طرح آجر به آجر سازمان نوسازی با هدف فرهنگ سازی حضور خانواده‌ها در امر مدرسه سازی، جلب مشارکت ایرانیان خارج از کشور، حفظ و توسعه خیران مدرسه ساز و جلب مشارکت سازمان‌های خصوصی و دولتی در امر مدرسه سازی انجام شده است که از ابتدای طرح تاکنون ۷۸ نفر با آورده یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از استان در این طرح حضور داشته اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: رتبه استان مرکزی در جلب مشارکت های مردمی رتبه سوم در کشور بوده است.

محمدی اضافه کرد: ۹۹ طرح آموزشی با ۱۰۰ هزار متر مربع مساحت به صورت نیمه کاره در استان مرکزی وجود دارد که برای تکمیل این طرح‌ها دو هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و پیش بینی می شود تا پایان سال‌جاری بهره برداری از ۳۵ طرح از مجموع این طرح‌ها آغاز شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha