• یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99070604208
  • خبرنگار : 50022

تزریق واکسن آنفلوآنزا در البرز آغاز شد

تزریق واکسن آنفلوآنزا در البرز آغاز شد

ایسنا/البرز معاون بهداشت دانشگاه  علوم پزشکی البرز از تحویل اولین محموله واکسن آنفلوآنزا به استان البرز خبر داد.

دکتر شهاب مستوفی روز یکشنبه ششم مهرماه گفت: اولین محموله واکسن آنفلوآنزا صبح امروز تحویل معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز  گردید و با توجه به اهمیت دریافت واکسن توسط افراد واجد شرایط به خصوص کادر بهداشت و درمان که در صف مقدم مبارزه با بیماری کرونا ویروس هستند تزریق واکسن از همین امروز برای همکاران مراکز بهداشتی و بیمارستان ها و فوریت های پزشکی در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، مستوفی ادامه داد:  تیم های سیار برای انجام واکسیناسیون در اماکن تجمعی مانند آسایشگاه ها و دیگر اماکن نگهداری سالمندان ، معلولین و کودکان اعزام می شوند  که گزارش آن  متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی عنوان کرد:  واکسن آنفلوانزا به تدریج در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت توزیع شده و بر اساس برنامه مدون برای گروه‌های حساس مانند زنان باردار، جانبازان بالای ۵۰ درصد (با ارائه کارت شناسایی ) طبق شیوه نامه های ابلاغی وزارت بهداشت تلقیح خواهد شد و سه شاخص سرعت، دقت و نظارت سرلوحه کار مدیران و کارشناسان خواهد بود و ثبت مشخصات کلیه افرادی که تزریق واکسن برای ایشان انجام گرفته در سامانه یکپارچه بهداشت(سیب) الزامی و ضروری است.

رئیس مرکز بهداشت استان البرز تاکید کرد:  سایر بیماران مانند افراد دارای تالاسمی، پیوند اعضاء، دیالیز و افرادی که تحت شیمی درمانی قرار دارند در همان محل درمان واکسینه می‌شوند و نیازی به مراجعه به مراکز بهداشتی ندارند.

وی عنوان کرد : همچین سهمیه زندان های موجود در استان نیز به سازمان زندان ها تحویل می شود.

وی خاطر نشان کرد: واکسن آنفلو لانزا برای سایر شهروندان از طریق داروخانه‌های خصوصی توزیع خواهد شد که توسط مسئولین امر در این خصوص اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha