• یکشنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99071309905
  • خبرنگار : 50294

استاندار کردستان گفت:

قاچاق دارو تهدید کننده سلامت شهروندان است

قاچاق دارو تهدید کننده سلامت شهروندان است

ایسنا/کردستان استاندار کردستان گفت: یکی از مشکلات تهدید کننده و نگران کننده در حال حاضر با توجه به تحریم‌های کنونی کشور بحث قاچاق دارو است.

بهمن مرادنیا ظهر امروز (13مهر) در پنجمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به شرایط تحریمی که در آن قرار داریم یکی از مسائل نگران کننده‌ای که به جهت کمبود منابع ارزی کشور وجود دارد؛ بحث دارو است، لذا لازم است که نیروهای انتظامی با هرگونه قاچاق دارو با جدیت برخورد کنند.

وی عنوان کرد: باتوجه به تحریم حاکم بر کشور و همچنین وجود ویروس کرونا و وضعیت بیمارستان‌ها بحث تامین و مبارزه با قاچاق دارو بسیار حائز اهمیت است زیرا قاچاق دارو با قاچاق سایر کالاها متفاوت است و قاچاق دارو به نحوی تهدید سلامت مردم نیز محسوب می‌شود.

مرادنیا در خصوص بحث سوخت کامیون‌ها تصریح کرد: مسئله‌ای که در آن کوتاهی شده و مصوبه این جلسه خواهد بود این است که برابر طرح پایش صورت بگیرد تا مشکلاتی در این خصوص برای بخش حمل‌ونقل و قشر رانندگان در سطح استان وجود نداشته باشد.

وی در خصوص فروش سوخت مرزنشینان تاکید کرد: در شش ماهه نخست سال جاری سهم سوخت مرزنشینان به حساب سازمان هدفبندی واریز و به زودی از طریق سازمان هدفمندی به حساب مرزنشینان واریز خواهد شد.

استاندار کردستان در خصوص بازگشایی بازارچه‌ها خاطرنشان کرد: باتوجه به پیگیری‌هایی که صورت گرفته امید است جزو اولین استان‌هایی باشیم که موضوع بازگشایی بازارچه‌ها را در دستور کار داشته باشیم.

آمار کشفیات قاچ در شش ماهه نخست سال جاری

فرمانده انتظامی استان در خصوص آمار کشفیات قاچاق در شش ماهه نخست سال گفت: ارزش ریالی کشفیات قاچاق در شش ماهه نخست سال 125میلیارد 236 میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 27 درصدی برخوردار بوده است.

سردار آزادی اظهار کرد: بیشترین آمار کشفیات با 190 درصد مربوط به فرآورده‌های نفتی با یک میلیون و 375هزار لیتر بوده است.

وی عنوان کرد: قاچاق احشام 3.5 درصد افزایش و همچنین لوازم  آرایشی 39 درصد و لوازم خانگی  19 درصد و سایر کالاها  همچون پارچه و مشروبات الکی نیز افزایش داشته است.

سردار آزادی ادامه داد: در پرونده‌هایی که بالای 500 میلیون تومان ارزش داشته 43 پرونده بوده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته 16 درصد کاهش داشته است.

وی در پایان تصریح کرد: و تعداد پرونده‌های بالای یکصد میلیون تومان 117 پرونده بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریبا برابر بوده و لازم به ذکر است که 26 باند اصلی نیز متلاشی شده که آمار ارائه شده در راستای مبارزه با قاچاق کالای عمده بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha