• یکشنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99102820552
  • منبع : نمایندگی زنجان

مدرس حوزه علمیه امام صادق (ع) عنوان کرد

ادامه ارتباط زمین و آسمان با نزول وحی به حضرت فاطمه (س)

ادامه ارتباط زمین و آسمان با نزول وحی به حضرت فاطمه (س)

ایسنا/زنجان مدرس حوزه علمیه امام صادق (ع) گفت: قدرت ایمان و معنویت حضرت فاطمه (س) جایگاهی را برای دریافت کلام وحی فراهم کرده بود.

حجت‌الاسلام کریم حسنی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: در مورد شأن و منزلت این بانوی نمونه اسلام می‌توان به سوره کوثر اشاره کرد که نزول این سوره، فضیلت حضرت زهرا (س) را نشان می‌دهد و الگوگیری از سبک زندگی و سیره ائمه‌ اطهار، جوامع امروز را از آسیب‌ها نجات می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در یک روایت از امام زمان (عج) آمده است که ایشان می‌فرمایند: مادرم برای من الگو است، ادامه داد: این روایت نشان می‌دهد حضرت فاطمه (س) به عنوان دختر پیامبر (ص)، همسر امام علی (ع) و مادر سلاله نبی مکرم اسلام، نه تنها برای دختران و مادران، بلکه برای همه انسان‌ها در همه اعصار، اسوه حسنه است.

مدرس حوزه علمیه امام صادق (ع) با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) در ۱۸ سال، عمر کوتاه اما پربرکتی داشتند، عنوان کرد: سبک زندگی این بانو الگویی برای همه انسان‌ها است و نمی‌توان از روش‌های خانه‌داری، همسرداری و فرزندپروری ایشان به سادگی عبور کرد و با وجود اینکه دختر پیامبر (ص) بودند، در ساده‌ترین سطح زندگی می‌کردند.

وی ادامه داد: در وصف ساده‌زیستی ایشان و کمک به نیازمندان روایات بسیاری نقل شده است. به طور مثال زمانی که پیامبر (ص) در خانه حضرت فاطمه (س) دید که پرده‌ای آراسته را آویختند، ایشان را نهی کردند تا از پارچه ساده‌تری استفاده کنند و این موضوع باید برای مسئولان ما عبرتی باشد.

این کارشناس دینی، دفاع از ولایت و امامت را ویژگی برجسته حضرت فاطمه (س) برشمرد و گفت: بسیاری از علمای اهل تسنن نیز صحت حدیث سلسلةالذهب را تایید کردند و حضرت زهرا (س) وفاداری خود را به ولایت در عمل به اثبات رساند و در این راه به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه قبر مخفی حضرت زهرا (س) نشان‌دهنده مظلومیت این بانوی نمونه اسلام است، تصریح کرد: متاسفانه امروزه شاهد هستیم که برای دین‌زدایی از جوانان و خانواده‌ها، شبهاتی را در فضای مجازی مطرح می‌کنند، این موارد زاییده انحرافات، شیعه لندنی و اسلام آمریکایی است و حقیقت تنها در اسلام ناب محمدی نهفته است.

حسنی به مصحف فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: بعد از رحلت پیامبر (ص) ارتباط زمین و آسمان قطع نشد و جبرئیل کلام وحیانی در مورد اخبار آیندگان را به حضرت فاطمه (س) ابلاغ می‌کرد و امیرالمومنین آن را می‌نوشت که به مصحف فاطمه معروف بوده و اخبار و احادیث آخرالزمان و پیشگویی آینده در آن نهفته است.

وی با اشاره به اینکه برخی شبهه ایجاد می‌کنند که شیعیان دو قرآن دارند، تصریح کرد: این موضوع صحت ندارد و بر اساس روایتی از امام صادق (ع) حتی یک آیه از قرآن در مصحف فاطمه (س) نیامده و فقط کلام وحیانی از اخبار آیندگان در آن است و علم، عصمت، ایمان و قدرت معنوی حضرت فاطمه (س) این جایگاه را به منظور ارتباط با ملائکه برای او فراهم کرده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha