• سه‌شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۹ / ۲۰:۳۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99103022544
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

قول مساعد رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای رفع تنش آبی تبریز در سال ۱۴۰۰

قول مساعد رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای رفع تنش آبی تبریز در سال ۱۴۰۰

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از قول مساعد رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای اختصاص بودجه ۶۵۰ میلیارد ریالی به منظور رفع تنش آبی تبریز در سال ۱۴۰۰ خبرداد.

یوسف غفارزاده با اشاره به تشکیل جلسه مشترک استاندار، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیر عامل آب منطقه‌ای استان با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، برضرورت  تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز برای رفع تنش آبی در سال آینده تاکید کرد.

وی گفت: از آنجایی که با عدم تخصیص فوری اعتبارات به این پروژه‌ها، تنش آبی تبریز در سال ۱۴۰۰ تشدید می‌شد، مدیران ارشد متشکل از استاندار، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی ذیربط تصمیم گرفتند تا ضرورت و اهمیت این موضوع را در جلسه مشترکی با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح کنند.

وی افزود: به همین دلیل، روز گذشته طی جلسه‌ای با حضور دکتر پورمحمدی استاندار، حجت‌الاسلام و المسلمین میرتاج الدینی، دکتر پزشکیان و دکتر منادی نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، این موضوع بررسی شد.

وی ادامه داد: در این جلسه، آخرین وضعیت آب شرب تبریز، کمبودها و اعتبارات مورد نیاز از سوی استاندار، نمایندگان مجلس و اینجانب ارائه شد.

غفارزاده خاطرنشان کرد: افزایش مصرف آب شرب تبریز در نتیجه توسعه شهر و شیوع بیماری کووید ۱۹ و بروز تنش در تامین آب شرب در بهار و تابستان امسال از جمله موضوعاتی که در این جلسه توسط استاندار مطرح شد.

به گفته وی، در این جلسه همچنین مواردی چون "جبران کسری ظرفیت آب شرب تبریز راهکار اصلی بلند مدت و میان مدت، اجرای طرح انتقال آب ارس به دشت شبستر و تبریز و طرح‌های کوتاه مدت بازسازی خطوط نهند، افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ شماره پنج آبرسانی به تبریز، جداسازی آب شرب از صنعت و حفر چاه‌های جدید برای رفع تنش در سال ۱۴۰۰" مطرح شد.

به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، پس از ارائه گزارش توسط استاندار و نمایندگان مجلس نمایندگان شورای اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای رفع تنش آبی تبریز و اختصاص بودجه به آن قول مساعد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha