• یکشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۸:۳۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99111913797
  • منبع : نمایندگی گیلان

تکنولوژی فرسوده صنایع تبدیلی از عوامل افزایش ضایعات محصولات کشاورزی  

تکنولوژی فرسوده صنایع تبدیلی از عوامل افزایش ضایعات محصولات کشاورزی  

ایسنا/گیلان مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان گفت: تکنولوژی فرسوده صنایع تبدیلی از عوامل افزایش ضایعات محصولات کشاورزی است و به همین دلیل هرساله ۲۸ تا ۳۰ واحد صنایع تبدیلی در گیلان نوسازی می‌شوند.

قاسم جوادزاده در گفت و گو با ایسنا به وجود ظرفیت‌های خوب حوزه صنایع تبدیلی در گیلان اشاره و گفت: کارخانه‌های شالیکوبی بیشترین واحدهای صنایع تبدیلی گیلان را تشکیل می‌دهند و در تمام شهرستان‌های گیلان کارخانه شالیکوبی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در صنایع تبدیلی برنج اخیرا چند واحد فعال شده‌اند، افزود: گیلان حدود ۱۰۰ برند برنج و ۶۰ برند چای دارد و در مجموع چند سالی است که سرمایه‌گذاران در حوزه صنایع تبدیلی گیلان فعالیت خوبی دارند.

جوادزاده یکی از دلایل افزایش استقبال سرمایه‌گذاران در بخش صنایع تبدیلی وجود قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالای این حوزه در استان دانست و خاطرنشان کرد: بیش از ۳ میلیون تن محصول کشاورزی در گیلان تولید می‌شود و بیش از ۲۰۰۰ واحد تولیدی صنایع تبدیلی در گیلان فعالیت می‌کنند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: ظرفیت واحدهای تولیدی صنایع تبدیلی گیلان یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن است و ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر  در آن‌ها مشغول به کار هستند.

جوادزاده اضافه کرد: محصول عمده این کارخانجات برنج، چای، زیتون، کیوی، مرکبات، مواد لبنی، خوراک دام، سردخانه‌ها و ... است.

وی ادامه داد: گیلان در حوزه صنایع تبدیلی از نظر تعداد صدور مجوزها رتبه اول و در حوزه ظرفیت فرآوری رتبه چهارم و در حوزه اشتغال نیز رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

جوادزاده خاطرنشان کرد: ارتقای کمیت و افزایش تنوع فرآوری محصولات کشاورزی از اولویت‌های کاری این اداره است که موجب بهبود بهره‌وری بخش کشاورزی و کاهش ضایعات می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان  تصریح کرد: وضعیت آب و هوایی و ضعف تکنولوژی فرسوده در صنایع در افزایش ضایعات محصولات کشاورزی موثر است و هرساله با تجهیز و بهسازی کارخانه ها برآنیم تا این میزان ضایعات کاهش یابد.

وی افزود: سالانه بالغ بر ۲۸ تا ۳۰ واحد از صنایع تبدیلی استان تجهیز و نوسازی می‌شوند و تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان برای اصلاح برخی از این واحدها تسهیلات داده شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha