• چهارشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: gilan-136004

مدیرکل امور مالیاتی گیلان خبر داد:

31 مردادماه؛ آخرین مهلت ثبت نام کارتخوان پزشکان

31 مردادماه؛ آخرین مهلت ثبت نام کارتخوان پزشکان

مدیرکل امور مالیاتی گیلان، گفت: 31 مردادماه 98 به عنوان آخرین مهلت ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه پایانه فروش برای صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی تعیین شده است.

جواد انوری در گفت وگو با ایسنا – منطقه گیلان، اظهار کرد: 31 مردادماه 98 به عنوان آخرین مهلت ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه پایانه فروش برای صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی تعیین شده است.

وی ادامه داد: نظر به تقاضای برخی از صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی به منظور ثبت نام در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروش مهلت ثبت نام از 23 مردادماه به 31 مردادماه تغییر کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان خاطرنشان کرد: به موجب بند(ی) تبصره 6 قانون بودجه سال 98 و تبصره 2 ماده 169 قانون مالیات‌های مستقیم، صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر کرده است مکلفند پایانه فروشگاهی را نصب، راه اندازی و استفاده کنند.

انوری تصریح کرد: آن دسته از مودیان یاد شده که تاکنون موفق به ثبت نام نشده اند برای ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه پایانه فروش(کارتخوان) به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی الکترونیکی «https://tax.gov.ir» مراجعه و مبادرت به ثبت مشخصات پایانه فروش خود کرده و در اولین ماه پس از دریافت شناسه مذکور از طریق پیامک تلفنی نسبت به بهره برداری از آن اقدام کنند.

وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی در راستای مقابله با فرار مالیاتی پزشکان را ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی و مراکز درمانی را ملزم به پرداخت 10 درصد دستمزد پزشکان به حساب سازمان امور مالیاتی کشور بابت علی الحساب مالیات کرد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha