• دوشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400013017597
  • منبع : نمایندگی کردستان

معاون فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

سلیقه حزبی و شخصی در گزینش کاندیداها به کارگیری نشود

سلیقه حزبی و شخصی در گزینش کاندیداها به کارگیری نشود

ایسنا/کردستان معاون فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: افرادی که در تعیین نماینده‌ها دخیل هستند سلیقه حزبی و شخصی خود را در گزینش کاندیداها به کارگیری نکنند.

حجت‌الاسلام امیر هادی‌زاده، در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه حضور در این دوره از انتخابات و تاثیر آن بر معیشت و کاهش مشکلات جامعه باید برای مردم تفهیم شود اظهار کرد: با توجه به اینکه اولویت امروز مردم معیشت است، لذا حضور در انتخابات برای مردم مهم است، اما اگر فضای انتخابات سمپاشی شود و مردم این فاصله را ببینند که انتخابات جنبه سوری دارد، دیگر به آن اهمیت نمی‌دهند.

وی افزود: اخلاق و مسائل اخلاق انتخاباتی فرا دینی و فرامذهبی است و نمی‌توان آن را در یک بخش منحصر کرد، لذا ما باید بدانیم که چه مطلبی دروغ است و دروغ چه اثری در جامعه دارد و در این بخش بیشتر باید در بحث اخلاق انتخاباتی مانور داد.

هادی‌زاده بیان کرد: با توجه به ساختار انتخاباتی کشور، محکم عنوان می‌کنیم که ما انتخابات بد نداریم چرا که فیلتری تحت عنوان شورای نگهبان در کشور داریم و کار این شورا این است که فرد اسلامی و دارای تمام معیارهای اسلامی به انتخابات راه‌یابد پس ما بعد از انتخابات نمی‌توانیم تمام تقصیرات انتخاب یک فرد را به مردم نسبت دهیم چراکه این فرد از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده است.

معاون فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ادامه داد: در نظام مقدس انقلاب اسلامی معیار و ملاک اخلاق به دو بخش اخلاق حاکمیتی و اخلاق فردی تقسیم می‌شود، اخلاق حاکمیتی از زمانی که فرد برای انتخابات ثبت‌نام می‌کند تا زمانی که توسط شورای نگهبان تأیید می‌شود، را شامل می‌شود که در این بخش کسانی که گزینش می‌کنند نباید سلیقه شخصی خود را لحاظ کنند و به گونه‌ای صحبت نکنند که نظرات خود را به مردم گرایش دهند.

وی افزود: در بخش اخلاق حاکمیتی ارگان‌های بی‌طرف مانند امامان جمعه و جماعت، نمایندگان ولی‌فقیه، ارگان‌های نظامی نباید اعمال نظر شخصی داشته باشند و این ارگان‌ها حق ندارند که فردی را انتخاب و به مردم معرفی کنند چراکه مردم باید آزاد باشند در نظام جمهوری اسلامی ایران، اسلامی بودن فرد را شورای نگهبان مشخص می‌کند و جمهوری بودن را مردم مشخص خواهند کرد.

هادی‌زاده افزود: افرادی که در تعیین نماینده‌ها دخیل هستند سلیقه حزبی و شخصی خود را در گزینش کاندیداها به کارگیری نکنند و ارگان‌ها هم نه حق اجبار زیرمجموعه خود برای انتخاب فردی را دارند و نه حق استفاده از بیت‌المال به نفع یک فرد را دارند.

معاون فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: فضای انتخاباتی باید یک فضای شفافی باشد و هر کس بتواند با کاندیدای خود در ارتباط باشد.

وی با اشاره به اینکه کاندیداها و رسانه‌ها باید از بحث تدریس در انتخابات پرهیز کنند، افزود: در دوران انتخابات رسانه‌ها و کاندیداها مردم را نسبت به یک موضوع بسیار بی‌اهمیت حساس می‌کنند و فردی را در بحث مصداق شناسی وارد عرصه انتخابات می‌کنند که فقط از جایگاه محبوبیت بین مردم برخوردار است.

جوانان از انتخابات احساسی دوری کنند

هادی‌زاده افزود: بخشی از آرای ما را جوانان تشکیل می‌دهند و زمانی که این جوانان از جنبه احساسی تصمیم به انتخاب فردی بگیرند نتیجه آن بر روی تمام افراد جامعه تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اعلام اینکه مهم‌ترین بخش اخلاق انتخاباتی اخلاق رسانه‌ای است، خاطرنشان کرد: تمام مردم امروز رسانه‌دار هستند و می‌توانند در عرصه انتخابات اثرگذار باشند پس باید زمینه‌ای ایجاد شود تا مردم با چشم باز انتخاب کنند.

معاون فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه باید همگان تلاش کنیم تا انتخاباتی سالم برگزار شود، یادآور شد: در این راستا باید اخلاق را از بالا به پایین نگاه کرد و اگر در بالا مهره‌ها خوب چیده شود، مردم انتخاب خوب خود را خواهند داشت اما گاهی اخلاق‌مداری حاکمیتی چنان کم‌رنگ خواهد شد که اثرگذاری لازم را ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha