• چهارشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400021510549
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

منطقه آزاد تجاری اردبیل به تصویب نهایی رسید

منطقه آزاد تجاری اردبیل به تصویب نهایی رسید

ایسنا/اردبیل رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: با تأیید مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل در مرحله نهایی به تأیید و تصویب رسید.

صدیف بدری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از سال‌ها پیگیری و ارائه لایحه از سوی دولت و تصویب در مجلس شورای اسلامی، ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل بالاخره در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب نهایی رسید تا مراحل اجرایی این منطقه آزاد را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: ما امروز ثمره تلاش و مجاهدت چندین ساله مدیران و مسئولان را در تصویب نهایی منطقه آزاد به عینه شاهد هستیم و خوشحالیم که در سایه این تلاش‌ها و پیگیری‌ها مطالبه اصلی مردم استان به نتیجه رسیده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل در محدوده مشخص شده، عملیاتی خواهد شد که مراحل آن در هفته‌های آینده از طریق دولت ابلاغ و برای اجرا در اولویت برنامه‌ریزی‌های دقیق کارشناسی و عملیاتی قرار می‌گیرد.

بدری افزود: تصویب منطقه آزاد در حقیقت زیرساختی اصلی برای توسعه پیش از گذشته استان خواهد بود که امیدواریم از این ظرفیت عظیم در ایجاد اشتغال با کمک سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی بیش از گذشته بهره‌برداری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با توجه به مرزی بودن استان اردبیل، ایجاد این منطقه می‌تواند راهگشا در توسعه تبادلات مرزی بوده و در حقیقت سرمایه‌گذاران با بهره‌مندی از مزایایی همچون مشوق‌های گمرکی، مالیاتی و بیمه‌ای می‌توانند به سرمایه‌گذاری‌های مناسب و سودمند دست پیدا کنند.

بدری اضافه کرد: در بسیاری از استان‌ها از این بستر و زمینه قانونی در جهت توسعه و تقویت نظام اقتصادی استفاده شده و انتظار می‌رود در استان اردبیل نیز با شکل‌گیری منطقه آزاد تجاری و صنعتی زمینه تحولات بیشتری را شاهد باشیم.

وی بیان کرد:‌ به هیچ وجه منطقه آزاد محل دپوی کالاهای قاچاق و خارجی نخواهد بود بلکه زمینه‌ساز یک تحول و تحرک در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها خواهد بود که انتظار می‌رود با پشتیبانی مدیران اجرایی، زمینه و بستر شکل‌گیری مناسب این منطقه در استان اردبیل نیز به وجود آید.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با قدردانی از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استانداران سابق و فعلی، نمایندگان سابق و فعلی و دیگر مسئولان و مدیران کوشا در این زمینه ادامه داد: ما از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام قدردانی می‌کنیم که در نهایت زمینه تصویب منطقه آزاد تجاری را به عنوان سهم واقعی مردم این استان فراهم کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha