• سه‌شنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400063022101

تعیین شعب ویژه برای رسیدگی پرونده مجرمان خشن در گلستان

تعیین شعب ویژه برای رسیدگی پرونده مجرمان خشن در گلستان

ایسنا/گلستان رئیس‌کل دادگستری گلستان از تعیین شعب ویژه برای رسیدگی قاطع و سریع به پرونده مجرمان خشن در استان خبرداد.

حیدر آسیابی در حاشیه بازدید از دادگستری گالیکش، امینت کنونی استان را قابل‌ قبول خواند و گفت: برای تداوم و ارتقای این امنیت، شعب ویژه برای برخورد قاطعانه و سریع پرونده مجرمان خشن در دادسراها، دادگاه‌ها و محاکم تجدیدنظر استان تعیین کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: نگاه قانون و دستگاه قضایی در برخورد با کسانی که با ایجاد نزاع و ارتکاب جرائم خشن، امینت روانی جامعه را مخدوش می‌کنند، قاطعانه است.

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه سخنان خود به تلاش‌های انجام شده در حوزه شورای حل اختلاف هم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه میانگین صلح و سازش پرونده‌ها در گلستان بالاتر از میانگین کشوری است و به دنبال این هستیم که با کمک علما، ریش‌سفیدان و بزرگان هر منطقه به مصالحه بیشتر پرونده‌ها کمک کنیم.

رئیس‌کل دادگستری گلستان درباره بازدید امروز خود از دادگستری گالیکش هم گفت: هدف از این بازدیدها بررسی وضعیت شهرستان‌ها از حیث برخورداری از نیرو، کمبودها و مشکلات و چالش‌های امنیتی است تا برای رفع آن اقدام کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این بازدید بخشی از اقدامات پیشگیرانه برای کاهش جرائم خشن را تشریح کرد و گفت: بانکی از اطلاعات اراذل و اوباش و مجرمان خشن و سابقه‌دار استان تشکیل و مجرمان را سطح‌بندی کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری گلستان، حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی بیان کرد: این مجرمان از سوی پلیس امینت پایش و رصد می‌شوند و به‌صورت دوره‌ای آنان را دعوت می‌کنند و تذکرهای مورد نیاز را به آنان ارائه می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha