• شنبه / ۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400090604472
  • منبع : نمایندگی مرکزی

تامین ۵۰۰ سری جهیزیه با مشارکت مراکز نیکوکاری استان مرکزی

تامین ۵۰۰ سری جهیزیه با مشارکت مراکز نیکوکاری استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: تامین ۵۰۰ سری جهیزیه بین کمیته امداد و مراکز نیکوکاری بصورت مشارکت و هم‌افزایی۵۰ درصدی، از طرح‌های امدادی سال جاری است.

مجید مومنی روز شنبه ۶ آذرماه در نشستی خبری اظهار کرد: جهیزیه گفته شده با استفاده از تخفیف و کمک تعاونی‌ها با صرف مبلغ ۲۰ میلیون تومان برای هر سری انجام می شود که نیمی از آن را کمیته امداد و نیم دیگر را مراکز نیکوکاری می‌پردازند. قیمت واقعی این جهیزیه ها ۵۰ میلیون تومان است.

وی افزود: ۳۰۵ نوعروس در نوبت دریافت جهیزیه هستند که افرادی که ازدواج دوم خواهند کرد نیز مشمول این طرح خواهند بود. همچنین برای خانواده‌های نیازمندی که تحت پوشش کمیته امداد نیستند، بصورت موردی مبلغ ۵میلیون تومان توسط کمیته امداد اهدا خواهدشد. از خیرین تقاضای مشارکت در طرح هم‌افزایی جهت تامین جهیزیه را داریم.

وی ادامه داد: ۲۸۰ تن برنج نیز بصورت هم‌افزایی و مشارکتی بین کمیته‌امداد و مراکز نیکوکاری به خانواده‌های تحت پوشش اهداشده است.

مومنی ضمن اشاره به رتبه اول کشور در امداد رسانی و کمک در استان مرکزی بیان کرد: در سال جاری ۷۶۰هزار وعده غذایی گرم توسط ۵۸۰هزارنفر خیر که ۴هزار نفر از آنان را بسیجیان تشکیل می‌دادند در ماه صفر بین محرومین پخش شد. همچنین ۶۸ هزار بسته معیشتی در سال جاری به نیازمندان استان اهداشد.

وی توضیح داد: بطور کلی ۴۶۴۷۱ نفر که در مجموع ۳۶۵۸ خانواده را تشکیل می‌دهند بطور مستمر از حمایت های کمیته امداد برخوردار می‌شوند. در سال جاری ۱۰۲۰۰ نفر از زیر چتر حمایت کمیته امداد خارج شدند که ۲۵۱۱ نفر از این افراد توانمند شدند. در سال جاری ۱۰۹۰۰ نفر ورودی نیازمند به کمیته امداد داشته‌ایم.

مومنی خاطرنشان کرد: از این تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد ۳۸ درصد بدلیل فوت سرپرست، ۲۱درصد از کارافتادگی، ۱۸درصد بر اساس تبصره ۱۴ و رفع فقر مطلق، ۳درصد بیماری سرپرست، ۱۲درصد طلاق و میزان باقی‌مانده به دلایلی نظیر زندانی بودن سرپرست یا بدسرپرستی و علل دیگر تحت پوشش کمیته امداد قرارگرفته‌اند.

وی ادامه‌ داد: تعداد دانش‌آموزان در حال حمایت در سال جاری ۷۲۱۹نفر است و تعداد ثبت‌نامی‌ دانش‌آموزان برای دریافت حمایت به ۱۲هزار دانش‌آموز رسیده‌است. همچنین کمیته امداد از ۸۹۵ دانشجو حمایت می‌کند.
مومنی اظهار کرد: تعداد ایتام تحت پوشش کمیته امداد ۱۶۶۲ نفر است که سرانه پرداختی به آنها دوبرابر شده است و از ۵۰۰هزارتومان به ۱میلیون و ۹۶ هزارتومان رسیده است. تعداد محسنین تحت پوشش ۲۷۸۱ نفر است که سرانه پرداختی به آنها از ۲۲۰ هزارتومان در سال گذشته به ۴۶۴هزارتومان در سال جاری رسیده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری کمک‌های مردمی ۲۰۲ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که در ۸ ماه گذشته ۲۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی در استان مرکزی دریافت شد. مبلغ ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ۸ ماهه سال جاری بطور نقدی در طرح اکرام و محسنین به حساب‌خانوارهای تحت پوشش واریز شده است. هرماهه ۱۸ میلیارد مستمری به خانوارهای تحت پوشش تعلق می‌گیرد. در ۸ ماه گذشته ۳۲میلیارد زکات نقدی و ۹میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان صدقات و ۱۱۰ میلیارد تومان توسط مراکز نیکوکاری از خیرین دریافت شده است.

مومنی اظهار کرد: تعداد خیرین در استان مرکزی سه برابر نیازمندان است.

وی تاکیدکرد: ۱۶۶۸ مسکن توسط کمیته امداد و خیرین درحال ساخت است که ۲۰۱ واحد تحویل داده شده است. ۴۸۷ مسکن نیز به زودی افتتاح خواهد شد. ۴۳۲ مسکن نیز در شهرک مهاجران درحال ساخت است و در حال تلاش برای دریافت اعتبارات مسکن ملی هستیم. حدود ۳۹۲ مسکن نیز در طرح تعمیر مسکن مددجویان تعمیر شده است که یک هزار میلیارد هزینه داشته است، ۵۲درصد از این مبلغ از اعتبار کمک‌های مردمی صرف شده است.

مومنی تصریح کرد: ۵۰۰ دستگاه تولید انرژی خورشیدی ۵ کیلوواتی برای طرح اشتغال خانواده‌های تحت پوشش درنظر گرفته شده است که ۳۵ میلیون کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون وام قرض‌الحسنه جهت این اشتغالزایی به افراد تعلق خواهد گرفت.
انتهای‌پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha