• سه‌شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۹:۴۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401022013303
  • خبرنگار : 50177

رئیس پارک علم و فناوری لرستان:

طرح‌ دستیار فناوری تعامل ویژه‌ای بین صنعت و دانشگاه ایجاد خواهد کرد

طرح‌ دستیار فناوری تعامل ویژه‌ای بین صنعت و دانشگاه ایجاد خواهد کرد

ایسنا/لرستان رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت: طرح‌ دستیار فناوری تعامل ویژه ای بین صنعت و دانشگاه ایجاد خواهد کرد.

دکتر شاکرمی در جلسه طرح دستیاری فناوری که با حضور روسای همه دانشگاه‌های لرستان در محل پارک علم و فناوری استان برگزار شد، اظهار کرد: در طرح‌ دستیار فناوری با دوره‌های کارآموزی اجباری دانشگاه‌ها که خروجی چندانی ندارند متفاوت است زیرا این طرح با رضایت و علاقه مندی دانشجو است و چنانچه به درستی مدیریت شود و دانشجویان برجسته در شرکت‌های فناور جذب شوند این شرکت‌ها به ادامه کار با دانشگاه‌ها ترغیب خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: در ابتدا مبلغ مناسبی از سوی پارک به این طرح اختصاص داده شده است و در صورت پیاده­‌سازی و موفقیت قطعاً مبالغ بیشتری را به این امر اختصاص خواهیم داد.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت: با توجه به اینکه جریان فناوری از دانشگاه‌ها شروع می‌شود و آنجا مبدا ایجاد فناوری هستند، این طرح می‌تواند تعامل خوبی را در زمینه ارتباط دانشگاه و صنعت ایجاد کند

 شاکرمی بیان کرد: این طرح علاوه بر ایجاد درآمد برای دانشجویان و کاربردی کردن پایان‌نامه‌های دانشجویی می‌تواند منجر به آشنایی بیشتر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها با فضای پارک‌ها، مراکز رشد و واحدهای فناور شود و امید به ایجاد خوداشتغالی و راه اندازی کسب و کارهای شخصی در این دانشجویان افزایش خواهد یافت.

در ادامه این جلسه سرپرست دانشگاه پیام نور لرستان  گفت: یکی از بزرگترین پل های ارتباطی دانشگاه، صنعت و جامعه، پارک علم و فناوری است.

دکتر عزت الله سپه­وند افزود: دانشگاه پیام نور لرستان، به عنوان یکی از دانشگاه های پیشگام در تاسیس مراکز رشد و شرکتهای دانش بنیان، آماده ی همکاری همه جانبه به ویژه در راستای اجرای طرح دستیار فناوری است.

وی ابراز امیدواری کرد که این طرح بتواند، دانشجو، استاد و دانشگاه، را به سادگی و سهولت هرچه تمامتر به جامعه و صنعت پیوند بزند.

در ادامه دکتر احسان یاوری، رئیس دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی بر نظارت جهت افزایش کیفیت فرآیند طرح دستیاری فناوری در استان تایکد و تصریح کرد: حوزه ارتباط جامعه و صنعت با دانشگاه حوزه اصلی دغدغه مندی و علاقه مندی ماست و تمامی امکانات اعم از امکانات فیزیکی و نیروی انسانی خود را در خدمت این کار قرار می دهیم.

دکتر ایرج نیک‌پی، رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی لرستان نیز با اشاره به فعالیت ۵ مرکز نوآوری در مراکز آموزش علمی‌کاربردی لرستان گفت: با توجه به رسالت دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در آموزش رشته‌های مهارتی و تربیت نیروی ماهر و با هدف شناخت مشکلات موجود در استان و ارائه راهکارهای موثر آمادگی همکاری با پارک علم و فناوری استان را داریم.

به گزارش ایسنا در پایان این جلسه در راستای اجرای طرح دستیار فناوری، تفاهم نامه همکاری فی مابین پارک علم و فناوری لرستان و دانشگاه های استان منعقد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha