• یکشنبه / ۶ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402010602091
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان خبر داد:

بازدید بیش از ۴۹ هزار نفر از قلعه فلک‌الافلاک

بازدید بیش از ۴۹ هزار نفر از قلعه فلک‌الافلاک

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از بازدید بیش از ۴۹ هزار نفر از قلعه فلک‌الافلاک خبر داد.

عطا حسن پور ششم فروردین اظهار کرد: در چهارمین روز از نوروز امسال ۱۳ هزار ۵۰۰ نفر از قلعه فلک الافلاک بازدید کردند.

وی ادامه داد: از ابتدای سفرهای نوروزی تا پایان روز چهارم فروردین‌ماه بیش از ۴۹ هزار نفر از طریق خرید بلیط وارد مجموعه قلعه تاریخی، فرهنگی فلک‌الافلاک شده‌اند.

حسن پور تاکید کرد: البته در سطح لرستان فقط قلعه فلک‌الافلاک با فروش بلیط دایر است و اکثر جاذبه‌های گردشگری و توریستی استان به صورت رایگان پذیرای گردشگران هستند که با احتساب وجود چندین مرکز فروش بلیط در دیگر استان‌ها باید گفت این میزان فروش بلیط در قلعه فلک‌الافلاک رقابت چشمگیری با سایر جاذبه‌های گردشگری کشور دارد.

این مسئول اظهار کرد: از ابتدای سفرهای نوروزی تا پایان دیروز مجموعه تاریخی-فرهنگی قلعه فلک‌الافلاک از میان جاذبه‌های گردشگری و توریستی استان بیشترین بازدید را داشته‌ و در سطح کشور نیز سومین جاذبه گردشگری پربازدید ایران بوده است.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان ادامه داد: در بحث فروش بلیط‌فروشی نیز قلعه فلک‌الافلاک در سطح کشور پس از استان‌های تهران، فارس و اصفهان، رتبه چهارم را دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان ادامه داد: پس از قلعه فلک‌الافلاک آبشار بیشه با جذب بیش از ۶ هزار گردشگر تا دیروز بیشترین بازدید را داشته است.

حسن‌پور تاکید کرد: مجموعه تاریخی فلک‌الافلاک به عنوان بارزترین جاذبه تاریخی فرهنگی لرستان با وجود موزه‌های مردم‌شناسی، باستان‌شناسی و بازارچه عرضه صنایع دستی استان هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند و تلاش ما این است بهترین خدمات به مسافران نوروزی عرضه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha