• پنجشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402021408797
  • خبرنگار : 50210

دری نجف آبادی:

توسعه‌محوری با دیدگاه اسلامی و دینی از بزرگترین آرمان‌های ماست

توسعه‌محوری با دیدگاه اسلامی و دینی از بزرگترین آرمان‌های ماست

ایسنا/مرکزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: یکی از بزرگترین آرمان های ما، توسعه محوری با دیدگاه اسلامی و دینی است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در اولین همایش ادوار شوراهای اسلامی کلانشهر اراک اظهار کرد: بیش از ۳۰ وظیفه قانونی در قانون بر عهده شوراها گذاشته شده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اتخاذ تدابیر ویژه برای شهر، بیان کرد: وظایف شوراها و شهرداری هر روز با توجه به تحولات، در حال توسعه است و با توجه به اسلامی بودن نظام جمهوری اسلامی، وظایف در این نظام سنگین تر و متنوع تر است.

امام جمعه اراک با بیان اینکه یکی از عالی ترین بسترهای تجلی مردم سالاری دینی، شوراها و انتخابات است، گفت: اگر مردم صحبتی دارند باید از طریق انتخابات نظر خود را اعلام کنند و به جای حضور در خیابان و ایجاد آشوب و فتنه باید از طریق انتخابات که مصداق مردم سالاری دینی است اقدام کرد.

وی تصریح کرد: هر چه شوراها مردمی تر و قوی تر باشند و شخصیت های مورد اعتماد مردم در آن حضور داشته باشند، نقش آفرینی موثرتری خواهند داشت و باید شخصیت های هویت دار با شناسنامه در این عرصه حضور یابند.

دری نجف آبادی گفت: یکی از بزرگترین آرمان های ما، توسعه محوری با دیدگاه اسلامی و دینی است.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی افزود: آب نباشد قطعا حیات نخواهیم داشت، کشاورزی در دنیا متحول شده است و ما نیز باید این تحول را در دستور کار قرار دهیم.

امام جمعه اراک خواستار توجه به توازن در همه نقاط شهر اراک شد و گفت: از نمایندگان مجلس و کارشناسان امر، شورا شهر و شهرداری اراک انتظار می رود که در مسیر تحول استان و شهر اراک گام بردارند.

راه حل رفع موانع، تکیه بر نظام مسئله گراست

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی نیز اظهار کرد: مردم همه مسئولان را در قالب دولت به معنای عام می دانند و هر موفقیت در هر جزء این منظومه، موفقیت دولت و حکومت و هر شکست و ضعفی، شکست همه این منظومه به شمار می رود و راهی جز افزایش هم افزایی و همدلی وجود ندارد تا بتوانیم گام های مثبت و موفق برداریم.

وی با اشاره به آسیب دیدن اعتماد عمومی، گفت: بزرگترین پروژه دولت ترمیم اعتماد و امید ملت است.

مخلص الائمه با اشاره به موفقیت های استان و کسب رتبه های موفق و برتر در طول سال گذشته و راه باقی مانده تا شرایط ایده آل، افزود: موانعی در مسیر موفقیت وجود دارد و برای رفع این موانع هیچ راهی جز برپایی و تکیه بر نظام مسئله گرا وجود ندارد.

وی بیان کرد: دیوان سالاری اداری دست و پای دستگاه های اجرایی را بسته است، اما شوراها قدرت عمل بیشتری در این شرایط دارند و در موفقیت حکومت اسلامی نقشی موثر دارند.

به گزارش ایسنا؛ در این همایش داوود قربانی عضو شورای شهر اراک اظهار کرد: اگر فرهنگ استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را داشته باشیم قطعا وضعیت بهتری خواهیم داشت، اگر فرهنگ شهرنشینی درستی را داشته باشیم شهر مطلوبتری را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: به دلیل صاحب تجربه بودن نمایندگان شوراهای سابق، شورای ششم پذیرای نظرات و تجربیات اعضای شورای ادوار است.

به گزارش ایسنا، در این همایش از تعدادی از شهرداران ادوار و شهردار کنونی اراک و اعضای شوراهای اسلامی ادوار تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha