• شنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402111410187
  • خبرنگار : 30147

امدادرسانی به ۵۰ خودروی گرفتار در برف؛

اسکان اضطراری ۱۵ خانواده گرفتار در جاده‌های برفی سرولایت

اسکان اضطراری ۱۵ خانواده گرفتار در جاده‌های برفی سرولایت

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده پلیس‌راه سرولایت از اسکان اضطراری مسافران و رانندگان گرفتار در جاده‌های برفی خبر داد.

سرگرد امین جنگی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به شرایط جوی ناپایدار طی ۲۴ ساعت گذشته که به صورت بارش برف و کولاک شدید در جاده‌های مواصلاتی بخش سرولایت شهرستان نیشابور است، اظهار کرد: بارش برف از میانه روز گذشته آغاز و تداوم این رحمت الهی باعث کندی تردد وسایط نقلیه شده بود.

وی با تشکر از تلاش‌های عوامل راهداری، شهرداری، دهیاری‌ها و بسیج افزود: در هماهنگی با بخشدار سرولایت و همکاری دیگر اعضای ستاد طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ خانواده و مسافر گرفتار در جاده‌های برفی امدادرسانی شده و در خوابگاه‌های دانش‌آموزی دو آموزشگاه عبداله گیو و چکنه اِسکان اضطراری یافتند.

 عضو ستاد مدیریت بحران سرولایت ضمن توصیه به عدم تردد از این محور مواصلاتی بدون زنجیر چرخ خاطرنشان کرد: در صورت ضرورت تردد، بهره‌گیری از تجهیزات ایمنی و زمستانی در هنگام صدور هشدارهای نارنجی مورد تأکید است.

 جنگی گفت: حضور مؤثر عوامل راهداری، پلیس‌راه، شهرداری، دهیاری‌ها، بسیج، اورژانس و حتی اعلام همکاری بسیاری از اهالی و رانندگان تجهیزات کشاورزی و تراکتور داران برای امدادرسانی و اسکان مسافران گرفتار شده در جاده‌ها مورد تحسین است.

وی با اشاره به خدمت بی‌منت عوامل راهداری و پلیس‌راه در امدادرسانی ادامه داد: تاکنون به بیش از ۵۰ دستگاه خودروی گرفتار در جاده‌های سطح بخش امدادرسانی شده است.

هشدار برای تردد جاده‌ای محورهای مواصلاتی سرولایت

بخشدار سرولایت نیز در همین خصوص نسبت به بارش برف مجدد و افزایش مه گرفتگی در جاده‌های مواصلاتی طول مسیر این بخش هشدار داد.

باقر صدیقی با اشاره به وضعیت شرایط جوی منطقه سرولایت اظهار کرد: در پی بارش برف و وقوع کولاک شدید و همچنین با ورود و نفوذ سامانه هوای سرد از صبح امروز شنبه تا صبح روز یکشنبه پانزدهم بهمن‌ماه  شاهد کاهش دما، مه گرفتگی و بارش برف در ارتفاعات منطقه خواهیم بود.

وی با اشاره به شرایط جوی طول مسیر جاده ای سرولایت که با اختلال تردد مواجه است، افزود: با توجه به هشدار نارنجی که مبتنی بر آگاهی است به اهالی منطقه و نیز مسافران و رانندگان توصیه می‌شود تا احتیاط در تردد به ویژه در محورهای کوهستانی و بالادست را مورد توجه داشته باشند.

 رئیس ستاد مدیریت بحران سرولایت خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از تجهیزات ایمنی و زمستانی در تردد جاده‌ای و سایر توصیه‌های ایمنی و احتیاطی در هنگام صدور هشدارهای نارنجی تاکید می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha