• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403012816212
  • خبرنگار : 50549

رئیس موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی عطار:

جایگاه رفیع عطار در جامعه ما شناخته نشده است/ آغاز به کار دفتر مطالعات عطارشناسی به زودی

جایگاه رفیع عطار در جامعه ما شناخته نشده است/ آغاز به کار دفتر مطالعات عطارشناسی به زودی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی عطار با اشاره به ضرورت پرداختن به مفاخر علمی، ادبی و فرهنگی گفت: جایگاه رفیع عطار به اندازه لازم در جامعه ما شناخته نشده است.

سیدحسین مجتبوی امروز ۲۸ فروردین ماه، در مراسم بزرگداشت عطار و نکوداشت عطارپژوه شهیر کشور «رضا اشرف زاده» که در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، بیان کرد: همه ما می‌دانیم که فرهنگ و تمدن هر جامعه‌ای مدیون مفاخر و شخصیت‌های بزرگی است که ما امروز به آن می‌بالیم و به آن افتخار می‌کنیم.

وی گفت: اگر امروز نام فردوسی، خیام، عطار، ابن سینا و دهها اندیشمند و دانشمند و عارف و بزرگ دیگری را با افتخار بر زبان می‌آوریم این مفاخر سرمایه‌های وجودی و واقعی این مملکت هستند.

مجتبوی افزود: این رسالت بس عظیم است که به موضوع مفاخر علمی، فرهنگی و ادبی بپردازیم، لذا ما به عنوان یک مؤسسه آموزش عالی بر خود فرض دانستیم به اهدافی که یکی از آن‌ها بزرگداشت عارف و شاعر بزرگ کشورمان عطار نیشابوری است، بپردازیم که وقتی به آثار و خدمات این مرد بزرگ به فرهنگ و ادب ایران اسلامی نگاه کنیم، انگشت به دهن می‌شویم که چگونه قرن‌ها پیش انسان‌های فرهیخته‌ای این چنین برای این فرهنگ و تمدن خدمت کردند.

رئیس مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی عطار ادامه داد: نکته دیگر تشکیل این جمع، نکوداشت مرد عزیز و بزرگواری است که سال‌ها در این مرز و بوم نوشتند، معلمی، سخنرانی، پژوهش و قبول مسئولیت کردند تا بتوانند دین خود را به عطار و نیشابور و فرهنگ ایران و اسلام ادا کنند.

وی بیان کرد: من به عنوان شاگرد دکتر اشرف‌زاده یک درس ۲ واحدی در محضر ایشان بودم اما خاطرات شیرین تلمز و شاگردی در محضر ایشان را فراموش نخواهم کرد. همه ما که در این همایش گرد هم آمده‌ایم به نوعی به دکتر اشرف‌زاده علاقمند بوده و یا شاگرد ایشان بوده‌ایم.

رئیس موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی عطار افزود: ما این بشارت را به دوستان عزیز خواهیم داد افرادی که دل در گرو این فرهنگ و تمدن دارند در جلسات متعدد با دغدغه‌مندان به این نتیجه رسیدیم که جایگاه رفیع عطار به اندازه لازم در جامعه ما شناخته نشده است.

وی تصریح کرد: طرح ملی دفتر مطالعات عطارشناسی و عطارپژوهی به عنوان یک پایگاه عطارشناسی منتظر دست یاری پژوهشگران این عرصه است تا در زمینه عطارپژوهی با این دفتر همکاری کنند.

مجتبوی اظهار کرد: وقتی اندیشمندان، شعرا و علمای ما در کشورهای همسایه روز ملی دارند و برایشان مراسم نکوداشت برگزار می‌شود و در این خصوص پژوهشگاه دارند، چرا ما که دارای تمدن کهن چند هزار ساله هستیم نسبت به مفاخر، آثار باستانی و اندیشمندانمان بی تفاوت باشیم.

رئیس موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی عطار گفت: امید است با حضور دکتر اشرف‌زاده و سایر اندیشمندان به زودی دفتر مطالعات عطارشناسی آغاز به کار کند و محفلی برای جلسات در این خصوص باشد.

وی در پایان گفت: موسسه آموزش عالی عطار ۱۸ سال است که شکل گرفت و در زمینه علوم انسانی فعالیت دارد و یکی از قطب‌های دانشگاه‌های غیرانتفاعی استان در رشته‌های علوم انسانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha