• یکشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 94050401485
  • منبع : نمایندگی لرستان

مدیرکل ثبت احوال لرستان:

جمعیت ایران در سال 1420 به 59 میلیون نفر می‌رسد

جمعیت ایران در سال 1420 به 59 میلیون نفر می‌رسد

ایسنا/لرستان مدیرکل ثبت احوال لرستان با ابراز نگرانی از وضعیت جمعیت کشور در آینده گفت: با نرخ رشد جمعیت یک درصد جمعیت ایران در سال 1420 به 59 میلیون نفر می‌رسد.

مدیرکل ثبت احوال لرستان با ابراز نگرانی از وضعیت جمعیت کشور در آینده گفت: با نرخ رشد جمعیت یک درصد جمعیت ایران در سال 1420 به 59 میلیون نفر می‌رسد.

«حسین میردریکوندی» در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی لرستان، اظهار کرد: نرخ باروری در کشور 1.8 درصد است که باید به 2.5 درصد برسد تا کشور از آسیب‎هایی که در آینده به آن دچار می‎شود نجات پیدا کند.

وی ادامه داد: دستگاه‎های ذی‌ربط باید در این راستا از هیچ کوششی دریغ نکنند و کمک حال ثبت‎احوال باشند. انتظار داریم دستگاه‎های مختلف و به‎ویژه دانشگاه علوم پزشکی در بحث باروری کارهایی اجرا کنند که نتیجه‎بخش و انگیزشی باشد.

میردریکوندی با تأکید بر ازدواج به موقع، تصریح کرد: باید به گونه‎ای شرایط فراهم شود که در بحث ازدواج با کاهش مواجه نشویم و در بحث طلاق نیز باید با ارائه مشاوره‎های خوب از افزایش طلاق جلوگیری شود.

مدیرکل ثبت‎احوال لرستان با یادآوری این‌که وضعیت ولادت در استان و کشور رشد کندی دارد، افزود: درست است که عدد تغییر می‎کند و رشد داریم اما این آمار با چیزی که مدنظر ماست، فاصله دارد و بدون شک با این شرایط در آینده به مشکل برخواهیم خورد.

وی تصریح کرد: اگر نرخ باروری به 2.5 درصد برسد تا سال 1480 جمعیت کشور به 109 میلیون نفر خواهد رسید و اگر رشد جمعیت به یک درصد برسد تا سال 1420 جمعیت ایران به 59 میلیون نفر کاهش پیدا می‎کند و در حال حرکت به سمتی هستیم که در آینده مشکل‎ساز می‌شود.

میردریکوندی درباره‌ی پیری جمعیت نیز گفت: هم‌اکنون جمعیت کشور ما پیر نیست و بهترین جمعیت را داریم اما وقتی جمعیت با سرعت به سمت پیری حرکت می‎کند چالش رخ خواهد داد که با صحبت درست نمی‎شود و باید چاره آن را پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته برای کنترل جمعیت، سیاست مقطعی داشتیم اما هم‌اکنون شرایطی پیش آمده که با یک یا دو بچه و حتی برخی زوجین تمایل به بچه‎دار شدن ندارند و با این شرایط در آینده کاهش جمعیت را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل ثبت‎احوال لرستان گفت: از طرفی برخی تمایل به ازدواج ندارند و از طرفی دیگر طلاق به عنوان یک آسیب در حال چنگ زدن به جمعیت است که همه این‎ها از عوامل کاهش جمعیت هستند.

میردریکوندی تصریح کرد: حساسیت وضعیت باروری خیلی موردتوجه است و باید به اشکال مختلف به آن ورود و بخشی از این معضل را برطرف کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha