• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 96110301741
  • منبع : نمایندگی یزد

500 پرستار نیاز شبکه بهداشت و درمان استان یزد

500 پرستار نیاز شبکه بهداشت و درمان استان یزد

ایسنا/یزد رییس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به این‌که نظام پرستاری رکن اصلی شبکه بهداشت است،‌گفت: در حال حاضر سه هزارو 300 پرستار در استان یزد مشغول ارائه خدمت به بیماران هستند.

 

«علی‌اکبر جراحی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که هر ساله سوم بهمن ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است،‌اظهار کرد: پرستاری از جمله مشاغل سخت بیمارستانی است که با عشق و محبت به بیماران توام شده است.

وی با اشاره به این‌که نظام پرستاری رکن اصلی شبکه بهداشت محسوب می‌شود، افزود: پرستاری حرفه‌ای مقدس بوده که اگر بیشتر از خدمت پزشکی نباشد کمتر نیست .

رییس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ادامه با بیان این‌که در حال حاضر سه هزار و 300 نفر کادر پرستاری در بیمارستان‌های استان اعم از دولتی، خصوصی و تامین اجتماعی مشغول ارائه خدمت هستند،‌گفت: به طور کلی 65 درصد از تعداد کل پرستاران استان یزد زن و 35 درصد مرد هستند.

وی با اشاره به این که شبکه بهداشت و درمان استان به حدود 500 نفر پرستار نیاز دارد،‌ گفت: تکنسین اتاق عمل، پرستار بهداشت و پرستار عمومی از جمله عناوین کادر پرستاری هستند.

جراحی استاندارد سازی کمیت و کیفیت کادر پرستاری را از جمله برنامه‌های استان برای پنج سال آینده دانست و بیان کرد: با توجه به تعداد تخت‌های فعال در استان باید به ازای هر تخت 1.8 دهم پرستار داشته باشیم .

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر نسبت به استان‌های دیگر در یزد به ازای هر تخت بیمارستانی 1.2 دهم پرستار در استان مشغول ارائه خدمت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که روز پرستار نشان دهنده اخلاق، رفتار، مهربانی و صبر است، گفت: اشتغال 100 درصدی پرستاران استان یکی از مهمترین ویژگی‌های این حرفه در یزد است.

جراحی در پایان، خاطرنشان کرد: از کلیه همکاران پرستار تشکر می‌کنم و تقاضا دارم با درنظر گرفتن شرایط روحی و جسمی بیماران صبر و تحمل بیشتری داشته باشند .


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha