• دوشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 96112312795
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

/به روزرسانی می‌شود/

تأکید ویژه نماینده مجلس بر رسیدگی و ارائه خدمات به مصدومان حادثه «دیهوک - فردوس»

تأکید ویژه نماینده مجلس بر رسیدگی و ارائه خدمات به مصدومان حادثه «دیهوک - فردوس»

ایسنا/خراسان جنوبی نماینده مردم شهرستان‌های بشرویه، فردوس، طبس و سرایان در مجلس شورای اسلامی بر رسیدگی ویژه به مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس «دیهوک - فردوس» تأکید کرد.

«محمدرضا امیرحسنخانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بامداد امروز واژگونی یک دستگاه اتوبوس که در ساعت 2 و 34 دقیقه روی داد، 9 نفر فوت و 36 نفر مصدوم شدند.

وی با بیان این‌که این اتوبوس از گچساران در کهگیلویه و بویراحمد راهی مشهد بود، افزود: این اتوبوس حامل زائرانی بود که براساس پشتیبانی آستان قدس رضوی و همکاری سپاه پاسداران برای زیارت عازم مشهد بودند.

نماینده مردم شهرستان‌های بشرویه، فردوس، طبس و سرایان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اکثر مسافران این اتوبوس، بانوان مسن بودند، تصریح کرد: این اتوبوس بعد از پیمودن پنج کیلومتر از دیهوک، واژگون شده است.

امیرحسنخانی با بیان این‌که نیروهای اورژانس به موقع  در محل حادثه حضور پیدا کرده‌اند، افزود: 16 نفر از مصدومین به بیمارستان فردوس و 20 نفر از مصدومین به بیمارستان طبس منتقل شدند.

وی با بیان این‌که در بیمارستان طبس و فردوس، دستگاه سی‌تی‌اسکن مشکل داشت، خاطرنشان کرد: وضعیت این بیمارستان‌ها از نظر تجهیزات، قابل قبول نبود و به‌علت نیاز بسیاری از بیماران به دستگاه سی‌تی‌اسکن، این بیماران با اورژانس هوایی به بیمارستان بیرجند منتقل شدند.

نماینده مردم شهرستان‌های بشرویه، فردوس، طبس و سرایان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با صحبت با فرمانداران طبس و فردوس و رییس شبکه بهداشت فردوس و طبس مقرر شد اماکن اقامتی فردوس و طبس در اختیار همراهان این بیماران قرار گیرد و به آنان خدمات ارائه شود.

امیرحسنخانی اظهار کرد: استاندار خراسان‌جنوبی و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری از همان ساعات اولیه وقوع حادثه برای در اختیار قرار گرفتن امکانات به حادثه دیدگان تلاش کردند.

وی یادآور شد: مسیر «دیهوک - فردوس»، مسیری پرترددی و یکی از مسیرهای اصلی کشور است که باید امکانات بین راهی آن هر روز کنترل شود.


اعزام بالگرد به محل واژگونی اتوبوس در محور «دیهوک - فردوس»

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان فردوس گفت: بالگرد برای انتقال مصدومان سانحه رانندگی اتوبوس محور دیهوک - فردوس به مرکز استان اعزام شد.

به گزارش ایسنا، «ابراهیمی» اظهار کرد: ضمن پیگیری‌های به عمل آمده و تماس با ستاد مدیریت بحران استان یک فروند بالگرد برای انتقال مصدومین این حادثه دلخراش اعزام شد.

وی یادآور شد: با تشکیل تیم مدیریت بحران هم‌چنین مساعدت نماینده هماهنگی‌های لازم در راستای بهبود وضعیت مصدومان و رفاه حال همراهان این سانحه انجام شده است.

اعزام 10 مصدوم حادثه دیهوک - فردوس به بیرجند

به گزارش ایسنا، مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: حال 10 نفر از 36 مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس در جاده دیهوک - فردوس وخیم گزارش شده که در حال اعزام به مرکز استان هستند.

«علی دلخروشان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: یک مصدوم از بیمارستان فردوس توسط اورژانس هوایی بیرجند، سه مصدوم بیمارستان طبس توسط اورژانس هوایی طبس و شش نفر نیز توسط اتوبوس آمبولانس در حال انتقال به بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند هستند.

وی افزود: علاوه بر انتقال این مصدومان، در حال حاضر 16 زخمی در بیمارستان طبس و 10 نفر در بیمارستان فردوس در حال درمان هستند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: بعد از گزارش حادثه واژگونی بلافاصله 14 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

دلخروشان یادآور شد: در این حادثه 9 نفر فوت و 36 نفر مصدوم شدند که مصدومان به همراه اقدامات پیش بیمارستانی به بیمارستان‌های فردوس و طبس منتقل شده‌اند.

انتقال 36 مصدوم واژگونی اتوبوس طبس به بیمارستان‌ها

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: حادثه واژگونی اتوبوس در محور «طبس - فردوس» 9 کشته و 36 مصدوم برجا گذاشت.

به گزارش ایسنا، «علی دلخروشان»، امروز(23 بهمن‌ماه)، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واژگونی اتوبوس در کیلومتر 86 محور طبس فردوس 36 مصدوم و 9 فوتی بر جا گذاشت.

وی افزود: بلافاصله 14 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند و 36 مصدوم این حادثه به همراه اقدامات پیش‌بیمارستانی به بیمارستان‌های طبس و فردوس منتقل شدند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان‌جنوبی یادآور شد: بالگرد اورژانس هوایی بیرجند دقایقی پیش برای انتقال شماری از مصدومین به سمت فردوس به پرواز در آمد و بالگرد اورژانس هوایی طبس نیز آماده‌باش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha