• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۰۷:۲۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 97032913517
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

تشریح مشکلات ‌اجرای طرح‌ها در خاش از زبان فرماندار شهرستان

تشریح مشکلات ‌اجرای طرح‌ها در خاش از زبان فرماندار شهرستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار شهرستان خاش گفت: وجود برخی دوگانگی در کمیته‌های استانی و محلی مشکلی عمده در مسیر اجرای طرح‌های مختلف به شمار می‌رود که ضرورت دارد به این معضل رسیدگی شود.

‌به گزارش ایسنا- ‌حمیدالدین یوسفی در کمیته اشتغال شهرستان افزود: کشت و صنعت گوهرکوه در مبحث اشتغال و تولید علیرغم داشتن ظرفیت فراوان و سرمایه ای ملی عملکردی ضعیف داشته و متاسفانه با داشتن بالای ۵۸۰۰ هکتار زمین بکر و اجرای ۲۴۰۰ هکتار آبیاری نوین از سوی دولت نتوانسته در مبحث تولید و اشتغال تاثیرگذار باشد.

فرماندار بیان کرد: کشت و صنعت باید برند شهرستان باشد و در مبحث تولید گوشت و شیر و تولید محصول استراتژیک پسته موفق عمل کند‌.

وی گفت: علوفه شهرستان خاش که نیازمند آب و منابع منطقه بوده با شرایط سخت تولید و با ارزانی از منطقه خارج می‌شود‌.

یوسفی بیان کرد: در مبحث کارخانه پاک شیر تفتان ‌مشکلاتی وجود دارد و تسهیلات دولتی را بر حسب دستورات فقهی دریافت نمی‌کند، لذا باید در این بخش از کار تسهیل صورت بپذیرد‌.

مقام عالی دولت در خاش ادامه داد: کارها در کارخانه سیمان به خوبی انجام شده ولی مشکلی در حوضه آب دارند که این بخش از مشکل کارخانه باید رفع شود‌.

یوسفی تاکید کرد: در بحث کارخانه آرد باید به نیازهای سرمایه گذار توجه کنیم و اجرای طرح‌های مختلف دامی و کشاورزی و غیره نیز با شرایط آسان دنبال شود‌.

فرماندار خاش اظهار کرد: وجود برخی دوگانگی در کمیته‌های استانی و محلی مشکلی عمده در مسیر اجرای طرح‌های مختلف به شمار می‌رود که ضرورت دارد به این معضل رسیدگی شود‌.

یوسفی افزود: در نشست استانی طرح‌های اشتغالزایی بر روند تسهیل در پرداخت تسهیلات تاکید شده ولی در استان و شهرستان با نقش اپوزسیون ادارات مواجه هستیم و امیدبخشی در جامعه وجود ندارد و شرایطی سخت برای مردم به وجود میآید و مردم برای اجرای طرح‌های کوچک باید کفش‌های آهنین پای کرده و احساس تبعیض می‌کنند‌.

فرماندار خاش تاکید کرد: بسیاری از مردم از عملکرد مسئولان رضایت ندارند و با توجه به شرایط سخت دولت و نظام باید این تنگ نظری‌ها رفع و جذب حداکثری و دفع حداقلی در اولویت باشد تا عدالت در جامعه نهادینه شود‌.

یوسفی اضافه کرد: ایجاد بازارچه مرزی روتک از اولویت‌های مهم دولت است و با توجه به آب و زمین‌های حاصلخیز آن باید بتوانیم در این منطقه اقتصاد را رونق بدهیم و متاسفانه در تامین سوخت کشاورزان شرایطی سخت وجود دارد و به مردم اتهام قاچاق سوخت زده می‌شود و به مزیت‌های مهم مرزی هم توجه نمی‌شود.

فرماندار خاش افرود: مردم ما به هیچ وجه قاچاقچی نیستند و باید طوری برنامه ریزی شود تا در مباحث معیشتی و اشتغال و درآمد به مرزداران غیور آسیبی وارد نشود‌.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha