• چهارشنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۷:۱۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 98030803635
  • منبع : نمایندگی کردستان

جاده‌ای که از سال ۶۲ تاکنون نیمه کاره مانده است

جاده‌ای که از سال ۶۲ تاکنون نیمه کاره مانده است

ایسنا/کردستان رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس گفت: ۴۹ کیلومتر از جاده بیجار – همدان که در خاک بیجار واقع شده از سال ۶۲ تاکنون، هنوز به بهره برداری نرسیده است.

به گزارش ایسنا، حمدالله کریمی روز چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: مهم‌ترین عامل در توسعه استان کردستان، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل، ریلی و جاده‌ای است.

وی افزود: هرچند در سالیان اخیر در استان کردستان اقدامات خوبی صورت گرفته است اما ما متأسفانه درگیر یک عقب ماندگی تاریخی هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان عنوان کرد: میانگین شاخص راه آسفالته در کشور ۶۶ درصد بوده در صورتی که این شاخص در کردستان ۴۹ درصد است. انتظار داریم که این عقب ماندگی‌ها رفع شود چون ما مردم قدرشناسی را داریم که هیچ‌وقت برای کمبودها اعتراض نکرده‌اند.

کریمی اضافه کرد: ما منکر خدمات نظام در کردستان نیستیم و برخی از شاخص‌های توسعه در استان بهبود پیدا کرده است اما متأسفانه تبعیض‌هایی وجود دارد که باید تلاش کنیم رفع شوند. همه استان‌های کشور مشکلات خاص خود را دارند اما این تبعیض‌ها برای استانی که هزاران شهید را تقدیم انقلاب کرده است آزار دهنده است.

وی خطاب به مهران کفاش، معاون وزیر راه و شهرسازی که در این جلسه حضور داشت، گفت: هر آنچه که به کردستان اعتبار بدهید ظرفیت هزینه و کار در آن وجود دارد چون محرومیت‌های این استان زیاد است.

کریمی با عنوان اینکه عملکرد بد برخی از مدیران سطح مطالبات استان را پایین آورده است، ذکر کرد: ساماندهی صنوف آلاینده جزو مطالبات مردم بیجار است که از پنج سال پیش تاکنون محقق نشده است.

وی همچنین ضمن انتقاد از وضعیت کنونی جاده بیجار – همدان، خاطرنشان کرد: این جاده در مجموع ۱۴۹ کیلومتر است که ۱۰۰ کیلومتر از آن در استان همدان واقع شده و از سال‌های گذشته نیز به بهره برداری رسیده است، اما متأسفانه ۴۹ کیلومتر از آن که در خاک بیجار واقع شده از سال ۶۲ تاکنون، هنوز به نتیجه نرسیده است.

نمایند بیجار در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: برای احداث یک هتل در شهر بیجار سه سال است که علاف هستیم تا زمین در اختیار سرمایه گذار قرار بگیرد. مردم ما برای احداث مسکن نیز درگیر اختلاف بین دستگاه‌های مختلف هستند که به جز مردم هیچکس متضرر نمی‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha