• شنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98041507602
  • منبع : نمایندگی زنجان

اشتغال؛ راهکاری برای نجات کامل معتادان بهبود یافته

اشتغال؛ راهکاری برای نجات کامل معتادان بهبود یافته

ایسنا/زنجان رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرم‌دره گفت: اشتغال بهترین راه جلوگیری از بازگشت معتادان بهبود یافته به دام اعتیاد است.

علی نجاتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه عوامل مختلفی از بازگشت افراد بهبودیافته به اعتیاد جلوگیری می‌کند، اظهار کرد: نبود شغل یکی از مهم‌ترین مشکلات بهبود یافتگان بیماری اعتیاد است، لذا عامل مهمی در بازگشت بیماری اعتیاد به شمار می‌آید .

وی تاکید کرد: اگر بتوان برای ‏معتادان رها یافته از اعتیاد با توجه به مهارت‌های شغلی آن‌ها، ‏کار و شغل ایجاد کرد نه‌ تنها از عود مجدد آنان ‏پیشگیری می‌شود، بلکه زمینه توانمندسازی و بازگشت وی ‏به کانون خانواده و جامعه ‏نیز فراهم می‌شود .

نجاتی با اشاره به اینکه امروز کمتر کشوری در جهان وجود دارد که از این معضل و تبعات آن در امان باشد، ادامه داد:  اعتیاد به موادمخدر، یکی از چهار بحران جهانی و یکی از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است که قدرت اندیشه، نوآوری، پشتکار، کوشش و سازندگی یک جامعه به خصوص نسل جوان را از بین می‌برد .

این مسئول، از فعالیت یک کمپ ترک اعتیاد در خرم‌دره خبر داد و گفت: کمپ ترک اعتیاد رهروان کمال، کمپ اجباری نبوده و بیماران آن خودمعرف هستند.

نجاتی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مثبتی که در این کمپ صورت گرفته، توجه به اشتغال و مهارت‌آموزی با توجه به پتانسیل کشاورزی منطقه است، افزود: در همین راستا توسط بیماران کمپ اقدام به کاشت سیر در زمینی به مساحت 1200 متر بدون استفاده از هر نوع کودی شده است که پیش‌بینی می‌شود 4 تن سیر برداشت شود.

رئیس اداره بهزیستی خرم‌دره با بیان اینکه بازدهی محصول به نسبت یک گرم، 42 گرم است، افزود: آموزش‌های لازم از طریق کارشناسان جهادکشاورزی و کارشناسان تجربی آذر شهر، طارم و همدان دریافت و عینا به بهبود یافتگان متقاضی و علاقه‌مند انتقال داده شده است.

نجاتی افزود: یکی از بهبود یافتگان نیز در روستای الوند به مقدار 3000 مترمربع نسبت به کاشت سیر اقدام کرده است که این امر گامی در راستای اجرای منویات مقام رهبری، رونق تولید و جلوگیری از بازگشت بهبودیافتگان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha