• شنبه / ۶ مهر ۱۳۹۸ / ۱۷:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 98070604493
  • خبرنگار : 50046

هشدار نسبت به قطع خودسرانه داروی کودکان مبتلا به دیابت

دیابت کودکان

پزشک فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت به قطع خودسرانه داروی کودکان مبتلا به دیابت( انسولین) هشدار داد.

دکتر مولود صفاری راد در گفت و گو با ایسنا، به عوارض و عواقب جبران ناپذیر ناشی از  قطع داروی خودسرانه کودکان دیابتی اشاره کرد و گفت: قطع داروی کودکان مبتلا به  دیابت، باعث کتواسیدوز دیابتی می شود که ادم مغزی، خطرناک ترین عارضه آن محسوب می شود.

  وی تصریح کرد: ادم مغزی بسیار خطرناک است و سلامت کودکان را تهدید می کند.

وی تأکید کرد: به دلیل افزایش میزان مرگ و میر( مورتالیتی) کودکان و عوارض و عواقب جبران ناپذیر قطع دارو، به طور حتم قبل از تصمیم به قطع دارو با پزشک متخصص مشورت کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.