• دوشنبه / ۶ آبان ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98080603220
  • منبع : نمایندگی همدان

امام جمعه همدان:

دسترسی به مواد در برخی مناطق توریستی همدان راحت است

دسترسی به مواد در برخی مناطق توریستی همدان راحت است

ایسنا/همدان امام جمعه همدان اعلام کرد: متاسفانه دسترسی به مواد در برخی مناطق توریستی و تفریحی همدان راحت است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی امروز در دیار با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان، باتأکید بر اینکه در موضوع آسیب های اجتماعی باید به مشکلات مناطق حاشیه شهر رسیدگی شود، گفت: غالبا این مسائل در حواشی شهر مطرح است بنابراین نیازمند شناسایی و رسیدگی جدی به آن هستیم.

وی با بیان اینکه در مباحث مبارزه با موادمخدر سوالات جدی در شهر و در بین مردم وجود دارد که این ستاد باید نسبت به پاسخگویی و اطلاع رسانی اقدام کند، اعتیاد را ام الفساد خواند و افزود: اگر بسیاری از مشکلات و مفسده هایی که در جامعه شاهد آن هستیم را مورد سنجش قرار دهیم متوجه خواهیم شد که بسیاری از آنها به علت وجود اعتیاد است.

شعبانی موثقی با بیان اینکه اعتیاد معضل بزرگی است که جامعه ما با آن درگیر است، ادامه داد: اعتیاد همانند شرب خمر که یکی از معصیت هایی است که در اسلام بسیار نهی شده، دارای تأثیرات منفی بسیاری است. دسترسی نوجوانان و جوانان به این مواد متأسفانه بسیار راحت و سهل الوصول شده بنابراین در این زمینه نیازمند فرهنگسازی در جامعه و در بین مردم هستیم.

وی تأکید کرد: این تهدید بزرگی برای جامعه است و باید دسترسی ها را سخت تر کنیم و انتظار نیز بر این است، نه تنها کسی که دنبال مواد است دسترسی راحت به آن داشته باشد و نه فروشندگان احساس امنیت کنند چرا که سهل الوصل شدن دسترسی به مواد به این معنی است که فروشندگان برای فروش دارای امنیت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه عده ای برای فرار از مشکلات به اشتباه به سمت اعتیاد می روند، خاطرنشان کرد: دشمنان توجه خاصی بر این موضوع دارند و با برنامه ریزی دقیق به دنبال آن هستند تا جوانان را به سمت مواد حرکت دهند و باید گفت که روند موجود روند طبیعی نیست.

وی با تقدیر از زحمات انجام شده توسط ستاد و نیروی انتظامی وجود خلاء قانونی را مشکلی اصلی در برخورد با موضوع اعتیاد دانست و گفت: انتظار مردم برخورد جدی و قدرتمندانه تری است تا هیچ فروشنده ای در شهر احساس امنیت نداشته باشد البته آسیب ها آنقدر گسترده هستند که به راحتی قابل حل نیستند و رفع خلاء های قانونی و اصلاح ناهماهنگی هایی که بین دستگاه ها وجود دارد، از نیازهای اصلی جامعه است.

شعبانی موثقی انجام این هماهنگی را وظیفه ستاد عنوان کرد و گفت: کسی که خلاف می کند به قانون نیز آشنایی دارد و اگر این هماهنگی ها وجود نداشته باشد در داخل این چرخه ها با مشکلات فراوانی مواجه می شویم.

بعد از 40 سال زمان آن رسیده است که خلاءهای قانونی جبران شود

امام جمعه همدان در ادامه با تأکید بر اینکه بعد از 40 سال تجریه دیگر جامعه از ما نمی پذیر که بگوییم خلاء قانونی وجود دارد، اظهار کرد: شورای هماهنگی با شناسایی این خلاءها و ارجاع آن به مراجع بالاتر به دنبال اصلاح آن باید باشد چرا که 40 سال است مشغول مبارزه کردن هستیم و بعد از 40 سال زمان آن رسیده است که این خلاءهای قانونی جبران شود.

وی یادآور شد: نباید انگیزه نیروی های انتظامی را برای مبارزه با مواد مخدر به علت خلاء قانونی تضعیف کنیم و با به روز رسانی روش های مباره با مواد مخدر یاور این زحمت کشان باید باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه زمانی کسی که سیگار می کشید، در فرهنگ جامعه بد تلقی می شد، اظهار کرد: از لحاظ اجتماعی خوب است که آنقدر فرهنگسازی قوی در جامعه شکل گیرد تا کوچکترین کاری در این زمینه تبدیل به ناهنجاری شود.

وی با گلایه از اینکه در برخی از مناطق توریستی و تفریحی همدان دسترسی به مواد راحت است، خاطرنشان کرد: توریستی که به همدان می آید فضایی را که در آن قرار می گیرد در خاطرش باقی خواهد ماند بنابراین اگر در این اماکن با این رفتارها مواجه شود به فرهنگ و استان ما آسیب خواهد زد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha