• چهارشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98080804065
  • منبع : نمایندگی قزوین

«کمیسیون عفو» به کاهش جمعیت زندان‌ها کمک می‌کند

«کمیسیون عفو» به کاهش جمعیت زندان‌ها کمک می‌کند

ایسنا/قزوین مدیرکل زندان‌های استان قزوین گفت: رؤسای زندان‌ها با شناسایی و معرفی زندانیان واجد شرایط، از ظرفیت‌های قانونی کمیسیون عفو برای کاهش جمعیت کیفری زندان خود حداکثر بهره‌برداری را به عمل‌آورند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان قزوین، محمدعلی محمدی در سومین جلسه شورای اداری زندان‌های استان قزوین که صبح امروز برگزار شد، تصریح کرد: با توجه به شرایط سنی و روحی مددجویان کانون اصلاح و تربیت خدمت در این مرکز دارای حساسیت فوق‌العاده‌ای است.

وی افزود: نوجوانان بزهکار در شرایط نامناسبی زندگی کرده‌اند، فشارها در ابعاد مختلف باعث ایجاد ضعف‌های تربیتی در آن‌ها شده است بنابراین نیازمند ارائه خدمات بازپرورانه خاص هستند و بی‌توجهی به آن‌ها ضایعه بزرگی در حوزه تربیتی ایجاد می‌کند.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین اظهار کرد: نظارت و بازدیدهای مستمر از زندان‌ها امری ضروری است، سرکشی رؤسای زندان‌ها و مسئولین ستادی در ساعات غیر اداری به‌ویژه شب‌ها بازتاب و آثار خوبی دارد و از بروز آسیب‌ها و حوادث احتمالی در زندان پیشگیری خواهد کرد.

وی بیان کرد: یکی از متغیرهای مهم در اجرای برنامه‌های ابلاغی سازمان نظم و ترتیب در امور و داشتن کارکنانی منضبط است، در سایه نظم و انضباط است که بسیاری از دغدغه‌ها مرتفع شده و بستر امنیت پایدار در زندان‌ها حکم‌فرما خواهد شد.

محمدی تأکید کرد: ازاین‌رو برنامه‌ریزی، تدبیر و ابتکار یکی از مهم‌ترین وظایف مدیریتی است و رؤسای زندان‌ها می‌توانند با استفاده از این ابزار فضای مناسبی را به وجود آورند و موجب افزایش بهره‌وری و کارایی در همه امور شوند.

وی تصریح کرد: ارتقاء امنیت در زندان‌ها نیز وظیفه مهم کارکنان به‌ویژه رؤسای زندان‌ها است، با کنترل، مدیریت و اجرایی نمودن برنامه‌های ابلاغی سازمان در این حوزه، هوشیارانه باید اقدام شود.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین بیان کرد: مسئولیت‌پذیری اساسی‌ترین و حساس‌ترین مؤلفه‌ها در زندان‌ها است، مدیریت در زندان مستلزم داشتن مسئولیت‌پذیری در بخش‌های مختلف است و نباید اجازه داد با رسوخ بی‌نظمی و انکار مسئولیت در برخی از کارکنان، انضباط عمومی سلب و زندان دچار نابسامانی آشفتگی‌های احتمالی شود.

وی تأکید کرد: از ظرفیت کمیسیون عفو باید در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها استفاده کرد، رؤسای زندان‌ها با شناسایی و معرفی زندانیان واجد شرایط، از ظرفیت‌های قانونی کمیسیون عفو برای کاهش جمعیت کیفری زندان خود حداکثر بهره‌برداری را به عمل‌آورند.

محمدی بیان کرد: کلیه امور مربوط به نگهداری زندانیان می‌بایست بر اساس قوانین و مقررات سازمانی و بدون کوچک‌ترین اهمالی صورت پذیرفته و حقوق آن‌ها رعایت شود، توجه به حقوق قانونی زندانیان موجب افزایش اعتماد آن‌ها از عملکرد زندان خواهد شد و در این صورت بسیاری از تخلفات درون بندها نیز کاهش می‌یابد.

وی تأکید کرد: دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان به صورتی تخصصی تدوین می‌شوند، رعایت این دستورالعمل‌ها مطمئناً امنیت زندان‌ها را به همراه داشته و توصیه می‌کنم مدیران و مسئولین زندان‌ها دقت زیادی در این زمینه به‌کارگیرند.

مدیرکل زندان‌های استان در پایان سخنان خود ضمن تشریح نرخ بازگشت مجدد زندانیان به زندان، به سیاست کاهش جمعیت کیفری اشاره کرد و تصریح نمود: بر اساس دستورالعمل جدید، راهکارهای قانونی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها وجود داشته و این تکلیف ماست از این ظرفیت به‌ویژه تسهیلات قضائی به‌درستی استفاده کنیم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha